۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۵

در دولت سیزدهم محقق شد؛

۲۶۰ میلیون دلار صرفه‌جویی نتیجه حمایت صنعت گاز از دانش بنیان‌ها

۲۶۰ میلیون دلار صرفه‌جویی نتیجه حمایت صنعت گاز از دانش بنیان‌ها

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران خبر داد: حمایت این شرکت از سازندگان ایرانی سبب ۲۶۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی در دولت سیزدهم شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، محسن مظلوم فارسی‌باف با اشاره به امضای قرارداد با بیش از ۲۰۰ مجموعه دانش‌بنیان کشور و شش هزار میلیارد تومان قرارداد و مجوز اخذشده به‌منظور امضای قرارداد همکاری با زیست‌بوم نوآوری کشور تنها در دوره سه‌ ساله دولت سیزدهم گفت: صرفه‌جویی ارزی ۲۶۰ میلیون دلاری ناشی از بومی‌سازی و ساخت داخل ۴۱ قلم کالای راهبردی نیز از مهم‌ترین اقدام‌ها و برنامه‌های صنعت گاز کشور در دولت سیزدهم بوده است.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اقدام‌های انجام‌شده از سوی این مدیریت در زمینه توسعه همکاری صنعت گاز و دانشگاه‌ها از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، گفت: شرکت ملی گاز ایران، پارسال، عنوان دستگاه منتخب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه توسعه تعاملات پایدار صنعت و دانشگاه را گرفت و همین موضوع نشان از توجه به نهاد علم در صنعت گاز است.

فارسی‌باف ادامه داد: این شرکت همچنین اکنون بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد جاری با دانشگاه‌ها و مراکز علم و فناوری کشور امضا کرده است.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران درباره اقدام‌های انجام‌شده در حوزه توسعه ساخت بار اول در این دولت، توضیح داد: مجموع معادل ارزی مجوزها و قراردادهای ساخت بار اول و قراردادهای توسعه فناوری ۷۷ میلیون یورو و مجموع معادل ارزی مجوزهای در دست اقدام ساخت بار اول، حدود ۶۰ میلیون یورو است.

فارسی‌باف تصریح کرد: همچنین با امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در دی‌ماه ۱۴۰۲ در زمینه بومی‌سازی تجهیزات و اقلام راهبردی صنعت گاز نیز مقرر شد اعتبار معادل ارزی ۶۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته شود.

وی در پایان ورود به کسب‌وکارهای نوین مانند توسعه فناوری مینی‌ال‌ان‌جی، هیدروژن و تحول دیجیتال و ورود به فناوری‌های بهینه‌سازی انرژی مانند توربواکسپندر و ORC (چرخه ترمودینامیکی تولید برق) را از دیگر اقدامات حوزه پژوهش و فناوری صنعت گاز دانست.

براساس این گزارش، شرکت ملی گاز ایران در سال ۱۴۰۲ به‌ عنوان دستگاه منتخب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تعاملات پایدار صنعت و دانشگاه انتخاب شد.

کد خبر 6141903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha