۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۵

اقدامات منابع طبیعی باید در قالب مدیریت جامع حوزه آبخیز انجام شود

اقدامات منابع طبیعی باید در قالب مدیریت جامع حوزه آبخیز انجام شود

معاون وزیر جهاد بر اجرای تمامی اقدامات منابع طبیعی در قالب مدیریت جامع حوزه آبخیز تاکید کرد و گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت بخشی از فعالیت‌های بیولوژیک در مدیریت جامع حوزه آبخیز است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و معاون وزیر جهاد کشاورزی در دهمین نشست تبیین سیاست‌ها، برنامه‌ها، اقدامات و عملکرد معاونت آبخیزداری، مراتع و امور بیابان اعلام کرد: تمامی اقدامات منابع طبیعی باید در قالب مدیریت جامع حوزه آبخیز انجام شود و آبخیزداری یکی از زیربنایی‌ترین اقدامات منابع طبیعی است که در برگیرنده اقدامات مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژیک است.

وی با بیان این که طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تمامی اقدامات منابع طبیعی نیست، بلکه بخشی از برنامه‌های اولویت‌دار این سازمان در کنار سایر فعالیت‌هاست، افزود: این طرح به عنوان یک طرح محوری سازمان منابع طبیعی، بخشی از فعالیت‌های بیولوژیک در مدیریت جامع حوزه آبخیز است.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در ادامه بر نتیجه‌بخش بودن جلسات در منابع طبیعی تاکید و اضافه کرد: نتیجه اقدامات در استان‌ها باید در زندگی مردمان برخوردار از اجرای طرح‌های منابع طبیعی تحول ایجاد کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی توانمندسازی جوامع محلی را امری مهم و ضروری برشمرد و تصریح کرد: اگر آموزش در جامعه محلی اتفاق بیفتد و مردم توانمند شوند قطعاً تخریب منابع طبیعی کاهش پیدا خواهد کرد.

نوبخت همچنین یادآور شد: دفتر امور بیابان در زمینه نقش و مشارکت مردم در اجرای پروژه‌هایی همچون طرح ترسیب کربن و طرح احیای اراضی جنگلی تخریب یافته، تجربیات قابل توجهی دارد که سایر بخش‌ها می‌توانند از این اقدامات الگوبرداری کنند.

کد خبر 6141919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha