۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۴۸

مسوول شورای هیئات مذهبی شهرستان کوار خبر داد؛

برپایی بزرگترین ایستگاه صلواتی جنوب فارس به مناسبت غدیر در کوار

 برپایی بزرگترین ایستگاه صلواتی جنوب فارس به مناسبت غدیر در کوار

کوار - مسئول شورای هیئات مذهبی کوار از برگزاری برنامه‌های شاخص غدیری در شهرستان کوار به ویژه برپایی بزرگترین ایستگاه صلواتی جنوب فارس و توزیع اطعام غدیری در قالب ۱۱۰ دیگ برنج خبر داد.

قاسم بازیار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: سنت غدیر، شناسنامه یک بچه شیعه است و برای زنده نگهداشتن سنت مولایمان باید سنگ تمام بگذاریم و در همین راستا مردم ولایتمدار و غدیری شهرستان کوار طی برنامه‌ریزی‌ها و جلسات متعدد با دعوت از فعالان فرهنگی و هیأتی و مسئولان ولایی شهرستان، غدیر امسال را پرشورتر از همیشه برگزار خواهند کرد.

مسئول شورای هیئات مذهبی شهرستان کوار در تشریح برنامه‌های شاخص کوار در گرامیداشت این عید مذهبی گفت: پخت ۱۱۰ دیگ برنج به صورت متمرکز و توزیع اطعام در شامگاه روز غدیر بین ۷ هزار نفر از جمله شاخص‌ترین برنامه‌های کوار است.

بازیار افزود: بزرگترین ایستگاه صلواتی جنوب فارس نیز در محور شیراز جهرم ورودی روستای ارباب با فعالیت ۴۸ ساعته برپا خواهد شد و به توزیع ۲۵ هزار لیوان شربت، ۲ تن شیرینی مرغوب و دایر کردن غرفه‌های متعدد فرهنگی به همت خیرین اقدام خواهد کرد.

وی افزود: اجرای نمایش شبانه هنری و میدانی با نام (بی مردم) با موضوع انتخابات، شهدای خدمت، واقعه غدیر و… با بازدید بیش از ۵ هزار نفر و اجرای نمایش توسط گروه هنری جهت در محل حرم مطهر شهدای گمنام کوار از دیگر برنامه‌های این ایام است.

بازیار گفت: برگزاری جشن و جنگ شادی با محوریت غدیر با حضور گسترده آحاد مردم در بوستان آزادی شهر کوار به مدت دو شب با اجرای هیأت رزمندگان اسلام و شهرداری کوار، برپایی نمایشگاه کتاب با تخفیف ۵۰ درصد، نمایشگاه عکاسی و خوشنویسی آزاد، غبارروبی گلزار شهدای گمنام، تجلیل از خانواده شهدای سادات و آذین‌بندی معابر شهر و روستا، برپایی جشن و موکب‌های خودجوش مردمی و هیأتی در میادین شهر و روستا و مساجد و هیئات شهرستان نیز از دیگر برنامه‌های شورای هیئات مذهبی شهرستان کوار در گرامیداشت واقعه غدیر است.

مسئول شورای هیئات مذهبی شهرستان کوار همچنین گفت: در طرحی نو و خودجوش، مردم برخی روستاهای شهرستان با پخت اطعام روز غدیر در منزل و دعوت از مسافرین و خودروهای عبوری، ساعتی منزل خود را به عشق مولای متقیان در اختیار میهمانان قرار می‌دهند و با اطعام غدیر از مردم پذیرایی و به آنها ابراز ادب می‌نمایند.

کد خبر 6141934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha