۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۰۴

معاون دادگستری اردبیل تاکید کرد؛

تبلیغ چهره به چهره روحانیون در پیشگیری از آسیب های اجتماعی

تبلیغ چهره به چهره روحانیون در پیشگیری از آسیب های اجتماعی

اردبیل- معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: تبلیغ چهره به چهره و حضور روحانیون در اجتماعات مهمترین گزینه در پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار مهر، جهانگیر جوانمرد ظهر چهارشنبه در نشست با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و تبلیغات اسلامی اهداف مشترک دارند که با تعامل سازنده نتیجه بهتر دریافت خواهد شد.

وی روحانیون را ظرفیت فرهنگی مناسبی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: روحانیون منبری موضوعات مهم در حوزه آسیب‌های اجتماعی را تبیین می‌کنند که این ظرفیت فرهنگی بسیار مؤثری در کاهش جرایم است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بیان کرد: روحانیون به لحاظ ارتباط چهره به چهره و بدون واسطه با مردم می‌توانند مهارت‌های ارتباطی و نحوه صحیح گفتمان را با مردم بیان کنند چرا که عدم اطلاع از این مهارت‌ها عامل اصلی بروز نزاع و درگیری در جامعه است.

جوانمرد توجه به مباحث خانواده، مهریه و طلاق را عمده مسائل اجتماعی اعلام و خاطرنشان کرد: در بحث ازدواج و طلاق نیازمند تبیین هستیم که در این زمینه روحانیون می‌توانند در منابر سخنرانی در زمینه ازدواج و تبیین اهمیت مشاوره قبل از ازدواج بپردازند.

وی تصریح کرد: متأسفانه خانواده‌ها در عصر کنونی بعد از بروز اختلاف و تصمیم برای طلاق، به مشاوره فکر می‌کنند در حالی که اگر مشاوره قبل از ازدواج انجام شود، از بروز بسیاری از مشکلات پیشگیری خواهد شد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بیان کرد: ضروری است در سال ۲ بار قبل از ماه‌های رمضان و محرم نشست‌های مشترک با روحانیون منبری در راستای همکاری در حوزه پیشگیری از وقوع جرم برگزار شود.

کد خبر 6141975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha