۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۸

رییس کل دادگستری فارس:

کسی حق ندارد از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی استفاده کند

کسی حق ندارد از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی استفاده کند

شیراز-رییس کل دادگستری فارس با بیان اینکه کسی نباید از ابزار دولتی در تبلیغات انتخاباتی استفاده کند گفت: شورای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی آغاز به کار کرده و تاکنون نیز جرمی مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی ظهر چهارشنبه در نشست رسانه‌ای با خبرنگاران که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، با اشاره به اینکه شهادت رئیس جمهور و همراهانش تغییراتی در برنامه‌های هفته قوه قضائیه ایجاد کرد، گفت: امروز یاد و خاطر شهید بهشتی را گرامی می‌داریم که بنیانگذار دستگاه نوین قضائی است و خدمات ماندگاری را داشته‌اند.

رئیس کل دادگستری فارس گفت: خبرنگاران حوزه قضائی جانب انصاف را رعایت می‌کنند و گاهی برخی از سوالات پرسیده می‌شود اما به دلیل اینکه نباید رسانه‌ای شود پاسخ داده نمی‌شود و امیدواریم این مساله موجب دلخوری اصحاب رسانه نشود.

موسوی با بیان اینکه هماهنگی مطلوبی میان دادگستری و سایر ادارات وجود دارد که این هماهنگی موجب شده کارها بهتر پیش رود گفت: استان فارس یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است و با توجه به جمعیت ۵ میلیونی فارس، هیچ محکوم متواری در استان نداریم و از خداوند باید شاکر و قدردان نعمت امنیت باشیم

حجت الاسلام والمسلمین موسوی همچنین ضمن تبریک عید غدیر خم گفت: باید از رسانه برای ترویج عید غدیر استفاده کرد زیرا هرچه داریم از ولایت است و باید نعمت ولایت را قدر بدانیم.

فارس در اجرای سند تحول قضائی استان برتر کشور شد

وی در خصوص انتخابات نیز گفت: شورای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی مدتی است آغاز به کار کرده و تاکنون جرمی نیز رؤیت نشده است و به همه می‌گوئیم که کسی حق ندارد از ابزار دولتی در تبلیغات انتخاباتی استفاده کند،

رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه دادگستری فارس برنامه محور است بیان کرد: دادگستری فارس در اجرای سند تحول قضائی توفیقات خوبی داشته و کامل آن را اجرا کرده و حتی رتبه اول کشور را در این خصوص کسب کرده است.

وی یادآور شد: در کاهش اطاله دادرسی که رئیس قوه فرمودند ابر چالش است دادگستری فارس عالی عمل کرده و پرونده‌های قدیمی به حداقل رسیده است و امروز می‌توانیم ادعا کنیم که کمتر از ۲ هزار فقره پرونده قدیمی در شعبه‌ها وجود دارد و از این حیث نیز دادگستری فارس خوب عمل کرده و یکی از فعالیت‌های خوب ما الکترونیکی شدن محاکم است و هرکسی که شبهه‌ای دارد او را دعوت به دادرسی الکترونیکی می‌کنیم.

عالی‌ترین مقام قضائی فارس با بیان اینکه حاضر به علنی برگزار کردن پرونده‌های اعلامی هر دادگاه هستیم گفت: در مقابله با فساد یکی از دادگستری‌های پیشرو هستیم و نظارت سنگینی بر مجموعه قضائی خود داریم.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم موسوی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۱۲ هزار دیدار مردمی در دادگستری فارس داشته‌ایم تصریح کرد: ابلاغیه کاغذی در دادگستری فارس تمام شده و ۱۵ درصد دعاوی نیز بدون کاغذ است؛ اراضی ملی رفع تصرف حدود ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار و اراضی ملی سند دار قریب ۹۹ درصد است.

موسوی افزود: استان فارس استان کم آبی است و در سال گذشته ۲ هزار و ۸۰۰ چاه پر و منع مصرف شده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در پایان گفت: احکام جایگزین حبس حدود ۱۰ هزار و ۲۰۰ مورد بوده، ۴۳ درصد پرونده‌هایی شورای حل اختلاف منتهی به سازش شده و از جمله آنها ۵۶ فقره پرونده قتل منتهی به سازش شده است و در حوزه پژوهش نیز دادگستری فارس رتبه برتر شده است و ۲ هزار و ۱۲۹ زندانی را با کمک خیرین و پویش‌های مختلف آزاد کرده‌ایم.

کد خبر 6142076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha