۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۹

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان:

امسال ۱۷۰طرح آبرسانی روستایی در زنجان به بهره برداری می رسد

امسال ۱۷۰طرح آبرسانی روستایی در زنجان به بهره برداری می رسد

زنجان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: امسال ۲۷۰ پروژه آبرسانی روستایی در استان در برنامه اجرا قرار دارد که ۱۷۰ پروژه تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد نادرخانی گفت: در دولت سیزدهم آبرسانی به ۵۱۰ روستا در استان زنجان در برنامه قرار گرفت که تا کنون ۲۳۰ روستا آبرسانی شده و ۲۸۰ روستا نیز در نوبت آبرسانی قرار دارند.

وی افزود: به دلیل تغییر وضعیت بارش‌ها و کاهش بارندگی‌ها در سال آبی جاری تعداد ۵۰ روستا نیز به ۲۸۰ روستای نیازمند آبرسانی در استان افزوده شده که با برنامه ریزی های انجام شده در کوتاه مدت و میان مدت مشکل آب آشامیدنی این روستاها حل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان زنجان بیان کرد: این ۳۳۰ روستا در چهار اولویت روستاهای دارای مشکل دائمی، فصلی، روستاهای فاقد تأسیسات و روستاهای دارای شبکه فرسوده، آبرسانی می‌شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه از مجموع ۲۱ شهر استان ۸ شهر دارای تنش آبی بودند، گفت: با حفر و تجهیز ۳۵ حلقه چاه طی سال گذشته و امسال، مشکل تنش آبی در این شهرها برطرف شد.

نادرخانی گفت: علیرغم کاهش ورودی آب به سدهای استان با مدیریت تقاضا به جای مدیریت تأمین، بخش عمده‌ای از مشکل کم آبی در شهرها و روستاهای استان رفع شده که با استمرار این روند شاهد کاهش بیشتر مشکلات در این بخش خواهیم بود.

وی یادآور شد: اصلاح رفتار مشترکین، استفاده از تجهیزات کاهنده، شناسایی انشعابات غیرمجاز و تحقق مصرف بهینه آب از جمله مصادیق مدیریت مصرف است.

کد خبر 6142089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha