۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۰۱

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خبر داد؛

بهره برداری از ۴۸ طرح درمانی رهاورد دولت سیزدهم

بهره برداری از ۴۸ طرح درمانی رهاورد دولت سیزدهم

اراک- رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از بهره برداری ۴۸ طرح درمانی خبر داد و گفت: برای افتتاح این طرح ها ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا امانی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه بحث درمان و تجهیز مراکز درمانی دغدغه دولت سیزدهم بود، گفت: در دولت سیزدهم پنج هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال در جهت تجهیزات درمانی به استان مرکزی اختصاص داده شده است که اقدامات دولت سیزدهم در حوزه درمان در این استان بی نظیر بوده و قابل مقایسه با هیچ دولتی نبوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک مجموع پروژه‌های نیمه کاره حوزه درمان استان مرکزی را ۷۰ پروژه اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر بزرگترین پروژه نیمه کاره مربوط به پروژه بیمارستان ولیعصر اراک بوده، عملیات اجرایی این پروژه سال ۸۷ آغاز شد اما ساخت آن به دلایل مختلف نظیر افزایش نرخ ارز، اختلاف با پیمانکار ۱۸ سال طول کشیده است.

امانی افزود: بیمارستان ولیعصر دارای ۱۳ طبقه و ۵۲۰ تخت بستری است و هرماه به ۵۰ هزار نفر خدمت درمانی ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای انتقال تأسیسات و خدمات آب، برق، مخابرات و کار در بیمارستان ولیعصر (عج) علی رغم مشکلات انجام شده است، افزود: برای طرح توسعه این بیمارستان چند پیمانکار داشته و تلاش شده تا بیمارستان با تجهیزات و مصالح جدید و نو راه‌اندازی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه ۴۸ طرح درمانی با مساحتی بالغ بر ۹۳ هزار مترمربع و با ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در نقاط مختلف این استان آماده بهره‌برداری است، گفت :۵۴۰ نفر نیرو از یک هزار نیرو برای مراکز درمانی استان مرکزی جذب شده است.

امانی در خصوص پیمانکار بیمارستان ولیعصر اراک ادامه داد: تاکنون سه پیمانکار در بیمارستان فعالیت داشته‌اند که شرکت و پیمانکار قبلی در دادگاه و نیز دادگاه تجدید نظر و در دیوان عالی محکوم شد که یک هزار میلیارد ریال خسارت برای این پیمانکار برآورد شده است.

وی در خصوص بیمارستان زنان و زایمان اراک نیز گفت: دیالیز و فاز سوم بیمارستان آیت الله خوانساری نیز آماده بستری بیماران است و ۴۴ تخت بستری خیر ساز در این مرکز پیش بینی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه فاز سوم بیمارستان آیت الله خوانساری با ۸۰ تخت بستری آماده بهره‌برداری است، گفت: کودکان زیر ۷ سال بعد از بستری و دریافت دارو و خدمات درمانی، هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

کد خبر 6142106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha