رئیس کمیته تحقیقات سازمان ملل درباره فلسطین:

نمی‌توانیم از اصطلاح «نسل‌کشی جمعی» درباره غزه استفاده کنیم!

نمی‌توانیم از اصطلاح «نسل‌کشی جمعی» درباره غزه استفاده کنیم!

رئیس کمیته تحقیقات سازمان ملل درباره فلسطین در گزارشی عجیب ضمن اشاره به اشغالگری رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که این کمیته نمی‌تواند اصطلاح «نسل‌کشی جمعی» را درباره رخدادهای غزه به کار ببرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «ناوی پیلای» رئیس کمیته تحقیقات سازمان ملل متحد درباره فلسطین گزارش خود را در خصوص فلسطین اشغالی به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ارائه کرد.

پیلای اعلام کرد: گزارش ما به نمایندگی از سازمان ملل متحد ارائه می‌شود و روی رخدادهای هفتم اکتبر و مابعد آن تمرکز دارد. اسرائیل بر سر راه تحقیقات مانع‌تراشی کرد و از دستیابی به غزه و کرانه باختری ممانعت به عمل آورد.

رئیس کمیته تحقیقات سازمان ملل متحد درباره فلسطین افزود: ما از درد و رنج‌های بشری شوکه و خواهان آتش‌بس فوری شده‌ایم. ما در قبال رخدادهای هفتم اکتبر و وقایع پس از آن شوکه شده‌ایم. فلسطینی‌ها ده‌ها سال است که از اشغال سرزمینشان رنج برده‌اند. رخدادهای هفتم اکتبر و اتفاق‌های پس از آن به فشار بر کارکنان سازمان ملل متحد انجامید.

وی افزود: ما به فعالیت خود ادامه می‌دهیم. تحقیقات ما به پایان نرسیده است و هر روزه نقض قانون رخ می‌دهد. اشغالگری دلیل تمام رخدادهایی است که در سرزمین فلسطین رخ می‌دهد.

رئیس کمیته تحقیقات سازمان ملل متحد درباره فلسطین گفت: من خواهان گسترش مأموریت خود شده‌ام. سازمان ملل کاملاً با من همکاری می‌کند. ما با دادستان کل دادگاه بین‌المللی کیفری تفاهم‌نامه داریم.

همچنین پیلای در ادامه سخنان خود، دلیل عدم تکمیل تحقیقات این کمیته را عدم امکان دسترسی به غزه، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی عنوان کرد.

رئیس کمیته تحقیقات سازمان ملل متحد درباره فلسطین گفت: دادگاه بین‌المللی کیفری به گزارش ما تکیه خواهد کرد. دستیابی به اسرا و افراد آزادشده به «اسرائیل» بستگی دارد.

پیلای در ادامه ارائه گزارش این کمیته بدون توجه به کشتار هزاران زن، کودک و سالمند فلسطینی ساکن غزه از سوی جنایتکاران صهیونیست گفت: ما نمی‌توانیم اصطلاح «نسل‌کشی جمعی» را در خصوص رخدادهای غزه به کار ببریم، زیرا شروط و معیارهایی برای این موضوع وجود دارد!

رئیس کمیته تحقیقات سازمان ملل متحد درباره فلسطین افزود: ما باید پیش از نسل‌کشی خواندنِ رخ‌دادهای غزه، اتفاقات و دلایل را گردآوری کنیم.

کد خبر 6142123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • یک مسلمان IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
      5 1
      نکنه میخواهیدنتانباهورا ازابن همه جنایات مبرّی کنید؟.
    • ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
      5 1
      خیلی از هندی ها، از جمله دولت راست افراطی حاکم، از اسرائیل دفاع میکنند.
    • فضل الله صفا IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
      5 2
      مظلومیت ملت فلسطین بدليل حمایت نشدن ازطرف ملل مسلمان صورت گرفته تاهمه مسلمانان حمایت جمعی نکنند ظلم اسرائیل و آمریکا و انگلیس و اروپا برسر آنها جاری وساری است
    • بهمن IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
      5 3
      معلومه یا خریده شده یا تهدید شده وگرنه حتی بچه ده ساله هم میتونه بفهمه وقتی تویه روز مثلا بیست سی تا زن وبچه کشته میشه اسمش فقط وفقط نسل کشیه نه چیز دیگه تف به پول و زور کثیف
    • آشنا ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
      0 0
      این اندازه از اسراییل گفتن این بی شرف هم بخاطر اجماع جهانیه وگرنه میگفت اسرائیل مظلومه خاک عالم به سر سازمانی که چشمش به ظالمانی مثل آمریکا و اسرائیله
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
      1 0
      راست میگه اولا امریکا اجازه نمیده دوما اسراییل با رشوه تمام کارکنان سازمانهای بینالمللی را زیر چتر فساد خود دارد وتمام برگههای فساد انها افشاگری میشود ـ
    • خاله ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
      1 0
      بی شرف .انگار چن تا گوسفند قربانی شده .اینجوری داره اظهار نظر میکنه.اگه چارتا یهود مفسد کشته بشن دنیا واویلا میشه
    • محمد ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
      0 0
      فقط و فقط مرگ بر بایدن و آمریکای جنایتکار و نتانیاهوی کودک کش. که مرد هستید با نظامی‌ها بجنگید.
    • افشین IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
      0 0
      بی شرف ها به اتفاقات دهه ۶۰ و اعدام منافقین میگن نسل کشی بعد به کشتار فلسطین نمیشه گفت نسل کشی...!!!! عیبی نداره هر کس هر جای دنیا ستم کنه و قدرتمند هم باشه یک روز باید جواب بده...شاید بگید اونها به روز رستاخیز اعتقاد ندارند عیبی نداره ما اعتقاد داریم.
    • ایرانی ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
      0 0
      خانم محترم شما هم خودتونو در اختیار آمریکا گذاشته‌اید اگر یک نفر از بچه های خودت زخمی شده بود اکنون دادت برهوایود عمهتون بیشرفید حق زیر پا به شده است یکروز حقیقت سرباز میزنذ ودامن همه شما هارو میگیر ه انشاالله