۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۱۲

رییس کل دادگستری مازندران:

شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مازندران شکل گرفت

شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مازندران شکل گرفت

ساری- رییس کل دادگستری مازندران از رصد و نظارت کامل و دقیق دستگاه قضایی استان بر فرایند برگزاری انتخابات خبر داد و گفت: شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی نیز تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس پوریانی عصر چهارشنبه در جلسه پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان، تاکید کرد: برگزاری انتخابات مختلف به ویژه انتخابات ریاست جمهوری موضوعی بسیار حساس است و بر این اساس تکالیف و مسئولیت‌های دست اندرکاران و متولیان امر نیز بسیار مهم خواهد بود.

رئیس ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان مازندران ادامه داد: متولیان برگزاری انتخابات و همچنین دست اندرکاران برقراری نظم و امنیت انتخابات باید اهتمام ویژه ای نسبت به انجام وظایف و تکالیف خود داشته باشند و قطعاً دستگاه قضائی نیز در مسیر برگزاری انتخاباتی سالم، با تمام توان و ظرفیت تلاش خواهد کرد.

پوریانی بر لزوم حضور پرشور مردم در انتخابات نیز تاکید کرد و گفت: باید با بهره مندی از همه ظرفیت‌ها، بسترهای لازم برای حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری فراهم شود.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین با اشاره به حضور اتباع بیگانه در استان، افزود: با توجه به ممنوعیت حضور اتباع بیگانه در مازندران، کارفرمایان از بکارگیری این افراد جهت اشتغال جدا خودداری کنند.

پوریانی، لزوم رصد فضای مجازی در فرایند برگزاری انتخابات را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: باید با برنامه ریزی مناسب اقدامات لازم در خصوص پیشگیری از جرایم و تخلفات در بستر فضای مجازی انجام شود.

رئیس کل دادگستری مازندران، همچنین صیانت از آرای مردم را بسیار مهم دانست و با اشاره به تعیین شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در استان، افزود: با اختصاص قاضی کشیک در زمان برگزاری انتخابات و همچنین با حضور میدانی دادستان‌ها در همه حوزه‌های قضائی، رصد و نظارت کامل بر فرایند برگزاری انتخابات به شکل دقیق انجام خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: باید ساز و کار لازم برای افزایش مشارکت مردم و برگزاری انتخابات به بهترین شکل ممکن فراهم شود.

حجت الاسلام سید مرتضی موسوی با اشاره به راهبردهای ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی، افزود: صیانت از آرای مردم، برگزاری سالم انتخابات، مشارکت حداکثری و ایجاد فضای سالم رقابتی و همچنین فصل الخطاب قرار دادن قانون در فرایند برگزاری انتخابات از جمله این موارد محسوب می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران نیز در این جلسه با اشاره به ۴ راهبرد مد نظر مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات، افزود: تمام اقدامات ستاد انتخابات استان، در راستای ۴ راهبرد مذکور برنامه ریزی و اجرایی خواهد شد.

قاسم عزیززاده گرجی با اشاره به وجود ۵۹ حوزه انتخابیه و ۳ هزار و ۲۲۸ شعبه اخذ رأی در استان، خاطرنشان کرد: دو میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۴۴ نفر در استان مازندران واجد شرایط رأی دادن هستند.

در ادامه سایر اعضای جلسه نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص موارد مطروحه پرداختند و در خصوص این موارد بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 6142134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha