۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۰۵

در دولت سیزدهم؛

۱۷۰ واحد تولیدی راکد در استان بوشهر به چرخه تولید بازگشتند

۱۷۰ واحد تولیدی راکد در استان بوشهر به چرخه تولید بازگشتند

بوشهر- معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: در استان بوشهر طی دولت سیزدهم بیش از ۱۷۰ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشتند که باعث اشتغال جوانان شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی باستین ظهر چهارشنبه در جمع نمازگزاران مسجد قرآن بوشهر با اشاره به وضعیت شاخص‌های اقتصادی در کشور و استان بوشهر اظهار داشت: نرخ بیکاری در کشور در شهریور ۱۴۰۰ و آغاز دولت سیزدهم، ۹.۶ درصد بود که اکنون به ۸.۱ درصد کاهش یافته است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر بیان کرد: نرخ بیکاری در استان بوشهر نیز طی سه سال اخیر از ۱۰.۴ درصد در آغاز دولت، به ۶.۱ درصد در شرایط فعلی کاهش یافته است.

وی افزود: در ابتدای دولت سیزدهم حدود ۵۰ هزار واحد راکد در کشور داشتیم که طی سه سال اخیر، ۸ هزار و ۷۷۰ واحد تولیدی، احیا و به چرخه تولید بازگشتند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در استان بوشهر نیز در دولت سیزدهم بیش از ۱۷۰ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشتند که باعث اشتغال جوانان شده است.

باستین تصریح کرد: طی سه سال اخیر ۴,۳۰۰ میلیارد تومان در بنادر و زیرساخت‌های بندری استان بوشهر سرمایه گذاری شده و این مهم موجب بهبود اقتصادی و اشتغال شده است.

وی اضافه کرد: طبق اعلام وزارت کشور، استان بوشهر در حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی، در کشور مقام اول را کسب کرده است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: طی سه سال اخیر، بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی از بنادر استان انجام شده است.

باستین به انتخابات هشتم تیر ماه اشاره و تصریح کرد: حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی موجبات ناامیدی دشمنان نظام اسلامی می‌شود.

وی ابراز داشت: شهید آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی جان خود را در راه خدمت به مردم فدا کرد و باید آرمان‌ها و اهداف شهید جمهور تداوم یابد.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری شاخص‌های رئیس جمهور اصلح را بیان فرمودند که مردم‌داری، تقوی، پاکدستی، اعتقاد به ارزش‌ها، ولایت مداری و ولایت پذیری و توانمندی در عرصه اجرایی از مهم‌ترین ویژگی‌ها است که رئیس جمهوری در تراز انقلاب اسلامی انتخاب شود.

وی گفت: مردم غیور استان بوشهر بار دیگر با حضور حداکثری و حماسی خود، دین خود را به نظام و انقلاب ادا می‌کنند.

کد خبر 6142158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha