۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۱۸

جنجال جدید کانادا علیه جمهوری اسلامی ایران؛

اقدام کینه‌توزانه دولت کانادا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

اقدام کینه‌توزانه دولت کانادا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دولت فدرال کانادا در اقدامی خصمانه و مغایر با قوانین بین‌المللی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های به اصطلاح «تروریستی» قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دولت فدرال کانادا در اقدامی خصمانه و مغایر با قوانین بین‌المللی نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را رسماً در لیست به اصطلاح «تروریستی» دولت آمریکا قرار داد.

شبکه خبری الجزیره چهارشنبه شب گزارش داد که «دومینیک لوبلان» وزیر امنیت عمومی کانادا شامگاه چهارشنبه در نشستی مطبوعاتی در اقدامی نابخردانه و مخالف با قوانین بین‌المللی از قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست به اصطلاح «تروریستی» خبر داد.

در همین ارتباط، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ۲۲ اردیبهشت طرح مجلس عوام کانادا در تروریستی اعلام کردن نیروی رسمی نظامی کشورمان را حرکتی نابخردانه و خصمانه و مغایر با موازین و اصول پذیرفته شده حقوق بین‌الملل از جمله برابری حاکمیت‌ها و عدم مداخله در امور داخلی دولت‌ها و مصداق تعرض به حاکمیت و امنیت ملی ایران دانسته و آن را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سپاه پاسداران همگام با دیگر ارکان نیروهای مسلح، مسئولیت پاسداری از امنیت ملی و مرزهای کشور و نیز کمک به امنیت و ثبات پایدار در منطقه از طریق مقابله با پدیده شوم تروریسم را برعهده دارد.

شایان ذکر است که نمایندگان پارلمان کانادا در ماه می گذشته با تصویب طرحی از دولت این کشور خواسته بودند تا سپاه پاسداران را در این فهرست قرار دهد.

کد خبر 6142335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • تاس ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
      4 4
      سفارت کانادا را تخته کنید درست میشه
      • محمد امین سید رضی از قزوین IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
        4 6
        مردم منطقه و جهان از کشف گورهای دسته جمعی بومیان کانادا با خبر هستند کانادا در جایگاهی قرار ندارد ژست حقوق بشری بگیرد والسلام نامه تمام
      • محمد امین سید رضی از قزوین IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
        3 7
        روابط سیاسی ( روابط دیپلماتیک ) جمهوری اسلامی ایران با کانادا قطع شده است و نیازی به تخته کردن سفارت کانادا نیست والسلام نامه تمام
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
      2 5
      کانادا از اینکه صهیونیستها کشورشان را اشغال کنند و از فلسطین به آنجا بگریزند بیمناک است
    • US ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
      2 0
      مقابله به مثل ۔ایران پس از بررسیها وتصمیم گیری مقامات مسئول قانونی واجرائی و قضائی میتواند ارتش وقوای انتظامی کانادا راتروریستی اعلام و ورود افراد ارتش وقوای انتظامی کانادا را در حال حاضر و با سابقه کار گذشته را به ایران ممتوع اعلام کند۔
      • NP ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
        0 0
        بله ایران دستش بازه و با خیلی از اقدامات می تونه با آنها مقابله به مثل کنه و پاسخ تند محکمی دهد اما ایرانی ها و ژن های ایرانی همیشه در طول تاریخ با دنیا به دنبال صلح همکاری تعامل گفتگو و بودند برعکس بیگانه ها که همیشه در تلاش هستند برای متلاشی کردن و بدنام کردن نقشه کشیدن اختلاف انداختن بین کشورها
    • NP ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
      2 0
      هر چقدر هم آن کشورها دیگران را تروریست خطاب کنند باز اصل افکار مردمی دنیا و ملت ایران هستند که تروریست جلاد واقعی را می شناسند و کسی نیست جز بیگانگان و حامیان نسل کش و پدیدآورندگان داعش و صادرکنندگان رژیم نسل کش . و تمام واقعیت همین است تروریست واقعی فقط بیگانه ها منطقه این مرز جغرافیایی هستند .