۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۴۹

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی لرستان خبر داد؛

شناسایی ۴ نفر از عوامل آتش‌سوزی جنگل‌های لرستان

شناسایی ۴ نفر از عوامل آتش‌سوزی جنگل‌های لرستان

خرم‌آباد - فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی لرستان از شناسایی چهار نفر از عوامل آتش‌سوزی جنگل‌های شهرستان‌های چگنی، کوهدشت و پلدختر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سعید امیری در سخنانی از شناسایی چهار نفر دیگر از عوامل حریق‌های عمدی و ناجوانمردانه در شهرستان‌های چگنی، کوهدشت و پلدختر خبر داد.

وی گفت: طی عملیات پلیسی و ضربتی چهار نفر دیگر از افراد متخلف که تعمداً اقدام به آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع می‌کنند را شناسایی شدند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی لرستان، گفت: بیش از ۹۵ درصد از عوامل ایجاد حریق در جنگل‌ها و مراتع انسانی و یک درصد غیرانسانی است.

سرهنگ امیری، بیان داشت: متأسفانه ناآگاهی، غرض‌ورزی با منابع طبیعی، تبدیل اراضی جنگلی و مرتعی به اراضی زراعی، اختلافات قومی و قبیله‌ای، آتش‌زدن پس‌چر مزارع، از جمله اهداف آتش‌سوزی است که توسط انسان‌ها رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه طبق قانون، کسانی که در منابع طبیعی عمداً ایجاد آتش‌سوزی کرده‌اند به حبس مجرد از سه تا ۱۰ سال محکوم خواهند شد، تصریح کرد: همه روستانشینان و عشایر بایستی بدانند در صورت ازبین‌رفتن جنگل‌ها و مراتع، کسانی که بیش از همه متضرر می‌شوند خود آنها هستند چرا که بخش اعظمی از زندگی آنها و عشایر از جمله در بحث علوفه به این منابع وابسته است و ما انتظار داریم که در فصل خشک یاری‌رسان منابع طبیعی باشند و در صورت مشاهده هر گونه حریق، مراتب را به شماره‌تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی لرستان ضمن تقدیر از مقامات قضائی که همیشه یاور منابع طبیعی هستند، خواهان برخورد خارج‌ازنوبت، فوری، بسیار سخت و بازدارنده با این عوامل حریق‌های عمدی شد تا درس عبرتی برای دیگران باشد و از همکاران خود در پلیس فتا تقاضا کرد با افرادی که منتشرکننده کلیپ ساختگی ناله‌های دردناک حیوانات که در سال ۹۹ تهیه شده بود و هم اکنون دوباره در فضای مجازی به‌خاطر ملتهب کردن شرایط وایرال می‌شود، شد و تصریح کرد: از دستگاه‌های امنیتی نیز که پای‌کار هستند و کمک‌رسان منابع طبیعی هستند نهایت امتنان را دارم.

کد خبر 6142338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha