۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۱۳

امام جمعه ایلام:

انتخابات ایران و میزان مشارکت مردم بر مناسبات دنیا تاثیرگذار است

انتخابات ایران و میزان مشارکت مردم بر مناسبات دنیا تاثیرگذار است

ایلام-امام جمعه ایلام گفت: انتخابات ایران و میزان مشارکت مردم بر مناسبات دنیا تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نورکریمی تبار عصر چهارشنبه در جمع مردم بدره افزود: واقعه غدیرخم یک جریان عبرت آموز تاریخی است که اگر خواص جامعه در آن برهه زمان شناس و بابصیرت بودند و به تعهد و بیعتی که خود با حضرت علی (ع) به عنوان جانشین و ولی و امام بعد از پیامبر (ص) بسته بودند وفادار می‌ماندند و مدافع حق حضرتش می‌شدند و وضعیت جهان اسلام نیز اینگونه نمی‌شد و اکنون باید ماهیت و حقیقت عید بزرگ غدیرخم برای همگان شفاف سازی شود.

وی ادامه داد: شاکله روحانیت استان یک شبکه اثرگذار، بصیر، آگاه و مورد اعتماد مردم هستتد و انقلاب اسلامی با قدرت همین شبکه روحانیت به پیروزی رسید و امام راحل از ظرفیت این شبکه برای آگاه سازی مردم استفاده کرد و اکنون در آستانه انتخابات هشتم تیرماه مسؤلیت روحانیت برای آگاهی مردم نسبت به اهمیت حضور گسترده در انتخابات و انتخاب یک نامزد اصلح سنگین است.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: انتخابات ایران و میزان مشارکت مردم بر مناسبات دنیا تاثیرگذار است و باید مردم آگاهانه و به دور از تعصبات حزبی و گرایش‌های سیاسی نامزد اصلح و توانمند را که به جای غرب به توان داخلی اتکا داشته باشد را انتخاب کنند.

امام جمعه ایلام یان کرد: ستادهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از هرگونه تخریب، توهین، دورغ، تهمت و ایجاد تشنج و دوقطبی سازی جامعه و فضای تبلیغاتی بپرهیزند و تنها به برنامه‌ها و نقاط قوت نامزد مورد نظر خود بپردازند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: در این میان نباید خدمات و اقدامات رئیس جمهور شهید و دولت سیزدهم فراموش شود بلکه باید منصفانه خدمات دولت کار و کرامت را بازگو و عنوان کرد تا در فقدان رئیس جمهور شهید، مردم با خدمات این دولت بیشتر آشنا و آگاه شوند.

وی به نامزدهای انتخاباتی تاکید کرد: در برنامه‌های خود مقوله مهم دین و عقاید دینی را نیز مد نظر داشته باشند و پایبندی به شعائر دین اسلام را در برنامه‌های خود بگنجانند و راه و منش شهید آیت الله رییسی را در اداره کشور و تبعیت از رهبری در پیش گیرد.

حجت الاسلام کریمی تبار از عموم مردم استان ایلام هم خواست با حضور حداکثری خود. همچون ادوار گذشته مشارکت سیاسی استان را بالا ببرند چرا که افزایش مشارکت بالای مردم در انتخابات قدرت چانه زنی مسئولان در سطح کلان کشور را بیشتر می کند.

کد خبر 6142357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha