۳۱ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۲

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

اوقات فراغت زمینه‌ساز رشد و بالندگی افراد است

اوقات فراغت زمینه‌ساز رشد و بالندگی افراد است

سنندج_مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: اوقات فراغت زمینه‌ساز رشد و بالندگی افراد جامعه است و باید برنامه‌ریزی لازم برای غنی‌سازی این اوقات توسط متولیان امر مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر دریایی صبح پنج‌شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان با اشاره به اهمیت اوقات فراغت اظهار کرد: اوقات فراغت مفهوم نو و تازه‌ای است که برای جامعه ناشناخته است و اگر به سی سال پیش برگردیم چیزی به نام اوقات فراغت نبود اما تغییر سبک زندگی به‌ویژه میان نسل جوان منجر به داشتن اوقات فراغت شد و باید برنامه‌ریزی لازم برای غنی‌سازی آن انجام شود.

وی تصریح کرد: اوقات فراغت می‌تواند زمینه‌ای برای رشد و بالندگی افراد جامعه باشد.

وی به چگونگی گذراندن اوقات فراغت پرداخت و بیان کرد: استفاده درست اوقات فراغت در بهبود زندگی فردی و اجتماعی افراد اثرگذار است.

دریایی یادآور شد: با ورود تکنولوژی نوین افراد به سمت فردگرایی سوق یافته‌اند و باعث بروز برخی مشکلات و بیماری‌های جسمی و روانی برای جامعه می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: اوقات فراغت امری فرابخشی است و چند بعدی محسوب می‌شود رفع خستگی، سرگرمی و ایجاد امکان برای رشد و شکوفایی و رشد اجتماعی فرد از کارکردهای اوقات فراغت محسوب می‌شود.

وی اذعان کرد: اوقات فراغت به کار تربیتی و الگوسازی کمک می‌کند و برای اینکه اثرگذاری بیشتری داشته باشد برخی فعالیت‌های اوقات فراغت را مسجد محور کرده ایم و به سمت مهارت آموزی برده‌ایم تا برای جوان ایجاد انگیزه کند.

وی به اجرای طرح لیگ در استان پرداخت و خاطر نشان کرد: امسال با اجرای طرح لیگ، لیگ حفظ، نماز و کتابخوانی را در اوقات فراغت برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

دریایی افزود: طرح قرارگاه شهید آوینی نیز از طرح‌های اوقات فراغت بوده که در قالب فعالیت‌های فرهنگی و هنری اجرا شده است.

وی اعلام کرد: جشنواره استانی شعر رضوی در سالروز شهیدان اهل قلم، بزرگداشت امیرنظام گروس، جشن گولان و نخستین مسابقه هوش مصنوعی، کنگره ملأ عبدالله باشماق، همایش شعر شمیم رضوی، رویداد آواها و نواها در سنندج از برنامه‌های فرهنگی و هنری بوده که در استان اجرا شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افتتاح سینما در شهرهای استان را نیز از دیگر برنامه‌های فرهنگی استان دانست و گفت: بزودی سینمای کامیاران و دیواندره را افتتاح خواهیم کرد.

دریایی با اشاره به در پیش بودن انتخابات هشتم تیرماه و اثرگذاری حضور هنرمندان در این انتخابات خاطرنشان کرد: مشارکت اقتدارآفرین است که بدنبال آن امنیت به ارمغان می‌آید و مشارکت هنرمندان می‌تواند نقش مؤثری در این اقتدار و ایجاد امنیت ایجاد کند و شور انتخاباتی را با حضور خود بیشتر نمایند.

کد خبر 6142435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha