۳۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۲

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

زندگی با آیات قرآنی در محرم مهمان کردستانی‌ها خواهد بود

زندگی با آیات قرآنی در محرم مهمان کردستانی‌ها خواهد بود

سنندج_ مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از برگزاری طرح مسطورا با محوریت آیات قرانی روز عاشورا در محرم خبر داد و گفت: زندگی با آیات قرآنی در محرم مهمان کردستانی‌ها خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین برومند رازیانی ظهر پنج شنبه در نشست خبری که به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: یک تیر ماه سال ۶۰ با دستور امام راحل (ره) اساسنامه تبلیغات اسلامی بنا نهاده شد، و این نهاد به یادگار انقلاب تبدیل شد.

وی افزود: تبلیغات اسلامی در راستای تکالیفی که برایش تعیین شده موفق عمل کرده و مهر تأیید مقام معظم رهبری را گرفته خصوصاً در چند سال اخیر نقش مؤثر و بسزایی ایفا کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اذعان کرد: این سازمان در عرصه‌های مختلف جهاد تبیین و در رویدادها و برنامه‌های مختلفی که در طول سال برگزار می‌شود گام‌های ارزشمندی برداشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رازیانی ادامه داد: عملیات مسطور با هدف زندگی با آیه‌ها کار موفق و ارزشمندی بود که رنگ و بوی خاصی هم به زندگی مردم استان داد.

وی تصریح کرد: طرح مسطورا کار مشترک و خوبی بود که با همکاری همه بدون برند تشکیل شد و آیه‌ها را در زندگی مردمی جاری کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان یادآور شد: در این طرح ۱۸۰ هزار نفر در مسابقه پیامکی شرکت کردند و در نهایت این اتفاق خوب و پربرکت رخ داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رازیانی عنوان کرد: در آزمون مربوط به طرح هم با عنوان حفظ ۷۰ هزار نفر در کردستان توانستند با موفقیت طرح را به پایان برسانند.

وی بیان کرد: در این طرح آیات محوری حفظ و مسابقه قرآنی مربوطه انجام شد و یک کار قرآنی خوبی بود که مورد تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفت و تاکید بر استمرار آن داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: در ماه محرم هم زندگی با آیه‌ها برای روزهای مختلف با محوریت آیاتی که امام حسین (ع) در روز عاشورا و در مسیر کربلا بیان کردند، خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین رازیانی گفت: تکرار و تشویق مردم برای مشارکت در طرح مسطورا و زندگی با آیات قرآنی موجب برکت می‌شود.

تجلیل از فعالان عرصه تبلیغ دین در کردستان

وی در خصوص برنامه‌های هفته تبلیغات اسلامی اظهار کرد: گلباران مزار شهدای گمنام و تجدید عهد با آنها را داشتیم، دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان و دیدار با استاندار کردستان، برگزاری همایش تجلیل از فعالان عرصه تبلیغ دین در عرصه‌های مختلف ائمه تبلیغ سنتی و ائمه جمعه برتر، فعالان فرهنگی برتر عرصه‌های قرآنی، تجلیل از ۳۰ نفر از بانوان عرصه قرآنی، فرهنگی، تبلیغی، مبلغان تأثیرگذار شیعه و سنی و رسانه‌ای که در حوزه دینی تأثیرگذار و فعال بودند، هیأت مذهبی، کانون‌های فرهنگی جمعاً ۱۱۰ نفر خواهیم داشت.

وی بیان کرد: اعیاد قربان تا غدیر و همزمانی و مصادف شدن آن با حادثه شهادت شهید رئیسی با اجرای طرح چله خدمت و تداوم آن در سطح ملی و سطح استانی تشکل‌های دینی خدماتی در عرصه فرهنگی، قرآنی، آموزشی و معیشتی بود که ثواب آن به روح شهدا اهدا شد با نیت قدردانی از شهدا که با نثار خون خود در راه خدمت ارزنده بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: همچنین نشست‌هایی به مناسبت چله خدمت در تک تک شهرستان‌ها داریم تا گفتمان و راه و طریقه شهدای خدمت را بیان کنیم و حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب فردی اصلح که به تداوم خدمات دولت شهید رئیسی کمک کند، ارزشمند است.

ایجاد فضاسازی برای شور و نشاط انتخاباتی در کردستان

حجت‌الاسلام والمسلمین رازیانی افزود: همچنین با گروه‌ها و جامعه هدف شیعه و سنی، ائمه و هیأت و مجمع‌ها و تشکل‌های دینی برای شور و نشاط انتخاباتی فضاسازی ایجاد شده است.

وی بیان کرد: مشارکت حداکثری در مرحله اول و انتخاب فرد اصلح در مرحله دوم مهم و ارزشمند است که باید در نظر داشته باشیم.

اجرای ۲۰۰ برنامه ویژه غدیر در کردستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: جشن‌های غدیر هم با محوریت مساجد و محله محور و به صورت خیابانی تدارک دیده شده که ۲۰۰ برنامه مختلف در شهرهای شیعه نشین استان خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین رازیانی تصریح کرد: نگاه ما به عید غدیری نگاه محوری و وحدت آفرین همراه با همدلی برای مسلمین است و مجال به دشمنان برای تفرقه اندازی درباره این عید بزرگ نباید بدهیم.

وی گفت: علی ابن ابی‌طالب امام شیعیان و خلیفه اهل سنت است و هر دو مذهب واقف به جایگاه ویژه ایشان هستند معیار، وحدت و همدلی مسلمین در جهان هستند که به همین مناسبت جشن و برنامه‌های مختلفی در استان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رازیانی عنوان کرد: محور محرم امسال متفاوت خواهد بود و علاوه بر تکرار طرح زندگی با آیه‌ها همراهی با مقاومت به برکت مجاهدت شهدا و مردم غزه که امروز دیگر دنیا نمی‌تواند آنها را نادیده بگیرد.

وی ادامه داد: جنایت و سرکوب‌های استکبار به واسطه مقاومت امروز به نفس‌های آخر افتاده و این مقاومت در مکتب امام حسین نیاز به بررسی دارد.

کد خبر 6142754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha