۳۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۰

مدیرعامل شرکت آبفای آذربایجان غربی خبر داد؛

انشعاب غیرمجاز چالش آبفای آذربایجان غربی/برخورد با۱۵۰۰ انشعاب

انشعاب غیرمجاز چالش آبفای آذربایجان غربی/برخورد با۱۵۰۰ انشعاب

ارومیه- مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی با اشاره به خسارات ناشی از انشعابات غیر مجاز به شبکه آبرسانی، گفت: طی ۳ ماهه امسال با ۱۵۰۰ انشعاب غیر مجاز آب در استان برخورد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اشرفی، ظهر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به بارش‌های مطلوب سال آبی جاری، در توزیع آب مشکلی در استان وجود ندارد ولی در زمینه مصارف غیرمتعارف مشکلاتی وجود دارد و انشعابات غیر مجاز در روستاها و در خارج از حریم روستاها چالشی است که مانع ارائه خدمات مطلوب می‌شود.

وی بیان اینکه از دو هزار و ۸۰۰ روستای استان، دو هزار و۱۰ روستا تحت پوشش شرکتآبفا هستند، افزود: ۹۹.۵ درصد جمعیت شهری و ۸۷ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش خدمات شرکت هستند.

اشرفی ادامه داد: اکنون ۶۸ درصد جمعیت شهری تحت پوشش شبکه فاضلاب استان هستند و هیچ پس زدگی فاضلاب ناشی از حجم لوله‌ها در استان گزارش نشده است.

مدیر عامل آبفای آذربایجان غربی با اشاره به افتتاح پروژه‌های حوزه آب شهری در ۷ شهرستان برای آبرسانی به ۱۰۹ هزار خانوار با اعتبار هزینه شده بالغ بر ۱,۳۹۰ میلیارد ریال در استان طی دولت سیزدهم گفت: در این مدت آحاد مشترکین آب استان بیش از ۱۰۱ هزار واحد افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش ۳۱۵ کیلومتری طول شبکه توزیع آب استان افزود: طول خط انتقال آب استان از ۵۹۶۴ کیلومتر به ۶۲۱۷ کیلومتر رسیده است.

اشرفی ادامه داد: طی دولت سیزدهم ۴۶ حلقه چاه در استان حفر و مخزن ذخیره ۱۸ هزار مترمکعبی در استان احداث شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان با اشاره به افزایش حجم تولید آب استان به میزان ۵۶ میلیون مترمکعب نیز گفت: آبرسانی به ۱۴۲ روستا با جمعیتی بالغ بر ۵۶ هزار و ۵۲۳ نفر با اعتبار ۱,۹۲۹ میلیارد ریال طی ۳ سال اخیر انجام شده است.

وی از افزایش ۳۶۶ درصدی اعتبارات مصوب سال گذشته نسبت به ابتدای دولت خبرداد و گفت: مبلغ ۱,۶۳۰ میلیارد ریال از محل تنش آبی اختصاص یافته است.

اشرفی با اشاره به مشارکت خیرین در امر آبرسانی ادامه داد: طی دولت سیزدهم با جذب مشارکت ۲۳ خیر در ۸ شهرستان، آبرسانی به ۱۶۶ روستا با مبلغ ۱۱۱ میلیارد ریال انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه احداث شبکه‌های آب و فاضلاب و توسعه این بخش مورد توجه است، اضافه کرد: ۲۳ خیر آبرسان در هشت شهرستان با ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه کرد در کنار این شرکت در توسعه شبکه‌های روستایی و تأمین آب پایدار فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با بیان اینکه یک خیر برای آبرسانی به روستاها با این شرکت قرار داد منعقد کرده است، ادامه داد: مقرر شده ۸۰ میلیارد ریال توسط این خیر برای تأمین آب پایدار ۶۷ روستا هزینه شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در زمینه مصرف صحیح آب نیز بیان کرد: برنامه ریزی برای تغییر رفتار مصرف کنندگان شهری با عنوان ارومیه شهر حساس به آب در دست اقدام است.

اشرفی با اشاره به اهداف اجرای این طرح افزود: آگاهی و اطلاع رسانی به شهروندان درباره مدیریت مصرف آب از روش‌های گوناگون، شناسایی ذی نفعان و برقراری ارتباط با آنان با ایجاد فضای گفت و گو و تعامل اجتماعی در زمینه مسائل آب شهری، ایجاد فضای گفت و گو و تعامل اجتماعی در زمینه مسائل آب شهری از مواردی است که در اجرای این طرح پیگیری خواهد شد.

کد خبر 6142802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha