۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۱

مدیرکل هواشناسی اردبیل:

ناپایداری های فصلی و محلی در اردبیل تشدید می شود

ناپایداری های فصلی و محلی در اردبیل تشدید می شود

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: با تقویت فعالیت سامانه بارشی شاهد همراهی آن با ناپایداری های شدید فصلی و محلی در اردبیل خواهیم بود.

مجید کوهی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه جوی از بعدازظهر جمعه آغاز و تا اواخر وقت دوشنبه ۴ تیر ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: رخداد تندبادهای لحظه‌ای، و گاهی رگبار شدید باران توأم با رعدوبرق به ویژه در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه به دنبال تقویت فعالیت این سامانه بارشی رخداد تگرگ به ویژه در مناطق کوهپایه ای و دامنه کوه‌ها خواهیم بود، خاطرنشان کرد: همه مناطق استان اردبیل تحت پوشش این سامانه جوی قرار می‌گیرند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل به اثرات مخاطره این پدیده جوی در اردبیل اشاره کرد و گفت: آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب در مناطق شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه به ویژه در دامنه کوه‌ها، لغزندگی در برخی جاده‌های مواصلاتی، احتمال سقوط سنگ به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی پیش بینی می‌شود.

کوهی با توصیه به شهروندان در اجتناب از اطراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها بیان کرد: اطلاع رسانی به عشایر به منظور جلوگیری از چرای احشام در دامنه کوه و عدم تردد در حاشیه رودخانه‌ها، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی برای پیشگیری از خسارت، انجام تمهیدات لازم در ارگان‌های امدادی و گردشگری در راستای آگاهسازی گردشگران، احتیاط در انجام پروژه‌های عمرانی و ساختمانی و اجتناب از صعود به ارتفاعات ضروری است.

کد خبر 6143252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha