۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۰۱

رییس دادگستری ورامین:

قوه قضاییه پشتیبان حقوق فردی، اجتماعی و مسوول تحقق عدالت است

قوه قضاییه پشتیبان حقوق فردی، اجتماعی و مسوول تحقق عدالت است

ورامین- رییس دادگستری ورامین گفت: قوه قضاییه مستقل و پشتیبان حقوق فردی، اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن عدالت است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید افشین موسوی در سخنرانی قبل از خطبه‌های ورامین طی سخنانی ضمن تبریک انتصاب شایسته حجت الاسلام عزیزی امام جمعه ورامین گفت: از زحمات آیت الله سیدمرتضی محمودی امام جمعه سابق و پدر معنوی ورامین تقدیر و تشکر می‌کنم، این مجاهد عمر خود را در خدمت به خلق گذراند و محبوبیت فراوانی در ورامین دارد.

رئیس دادگستری ورامین اضافه کرد: چندین بار به همراه دادستان محترم خدمت ایشان رسیدیم و کسب فیض کردیم.

رئیس دادگستری ورامین همچنین به علی خزایی نماینده ورامین پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی هم به دلیل برگزیده شدن در انتخابات توسط مردم تبریک گفته و افزود امیدواریم حضور ایشان سبب خیر و برکت برای شهرستان باشد.

وی تقارن چهلم آیت الله شهید رئیسی را تسلیت گفته و ادامه داد: شهید رئیسی خود را شاگرد آیت الله بهشتی می‌دانست و تقارن شهادت وی با هفته قوه قضائیه جالب توجه است.

موسوی به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: امیدوارم فردی که در انتخابات به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود بتواند راه این شهید را ادامه دهد.

بالاترین مقام قضائی ورامین با بیان اینکه قوه قضائیه در اصل ۵۷ قانون اساسی از قوای سه گانه نظام مقدس جمهوری اسلامی است و تحت لوای مقام معظم رهبری وظایف خود را انجام می‌دهد، گفت: قوه قضائیه مستقل و پشتیبان حقوق فردی، اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن عدالت است.

موسوی با برشمردن وظایف قضائی گفت: در زمانی که بنده به عنوان رئیس دادگستری ورامین منصوب شدم، چهار شعبه حقوقی و چهار شعبه کیفری داشتیم که اکنون دو شعبه حقوقی اضافه و تعداد شعب شش شعبه شده است.

رئیس دادگستری ورامین با بیان اینکه اکنون ۱۲ شعبه حل اختلاف در ورامین فعال است، نیز گفت: از این میان سه شعبه سازشی در شورای حل اختلاف فعال است.

وی به فعالیت یک شعبه صلحی در دادسرای ورامین اشاره کرد و گفت: سالیانه شش هزار پرونده وارد این شعبه سازشی می‌شود که سال گذشته ۵۵ درصد پرونده‌ها به صلح و سازش منجر شد.

موسوی در مورد عملکرد دادسرای عمومی و انقلاب ورامین در سال ۱۴۰۲ نیز گفت: پنج هزار و ۴۰۰ پرونده وارده به دادسرا داشتیم که پنج هزار و ۷۱۵ پرونده مختومه شده یعنی بیش از پرونده‌های ورودی، خروجی داشتیم.

وی اضافه کرد: در شعب سازشی حل اختلاف نیز ۵۲ درصد پرونده‌ها منجر به صلح و سازش می‌شود، در قانون جدید پرونده‌های رسیدگی شده شوراهای حل اختلاف به دادگاه‌های صلح سپرده شده و شعب شوراهای حل اختلاف فقط به سازش می‌پردازند.

رئیس دادگستری ورامین همچنین به اجرای طرح‌های حفاظت اجتماعی از قبیل برخورد و جمع آوری معتادان متجاهر، برخورد با اراذل و اوباش، جمع آوری موتورسیکلت‌های فاقد پلاک و پلاک مخدوش، نظارت بر امنیت پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، برخورد با سارقان، جمع آوری اتباع غیرمجاز و طرح برخورد با بدحجابی با محوریت تذکر توسط دستگاه قضائی در سطح ورامین اشاره کرد و گفت: درب اتاق بنده، همکارانم و دادستان محترم به روی مراجعات آزاد مردم به دادگستری باز است و در روزهای هفته در خدمت مردم عزیز هستیم و سه شنبه و چهارشنبه نیز ملاقات عمومی است.

کد خبر 6143270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha