۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۲۷

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی اعلام کرد؛

ثبت نام بیش از ۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه رضوی

ثبت نام بیش از ۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه رضوی

مشهد- رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی از ثبت نام بیش از دو هزار و ۳۰۰ نفر برای ورود به دانشگاه و تحصیل در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکتری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محسن جهانگیری ظهر جمعه در حاشیه برگزاری آزمون ورودی اختصاصی دانشگاه رضوی اظهار کرد: شکر خدا با تلاش دوستان و همکاران عزیز و با توفیقی که امام رضا علیه السلام به ما داد آزمون سالانه دانشگاه علوم اسلامی رضوی برای ورود به یکی از مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: تعداد ۲۳۲۸ نفر برای شرکت در آزمون ورودی ثبت نام داشتیم که از این تعداد ۲۵۶ خواهر و ۲۰۷۹ نفر برادر هستند.

وی افزود: ثبت نام در آزمون ورودی دانشگاه در مقطع کارشناسی از بین ثبت نام کنندگان دیپلمه ۱۱۵۲ نفر و از بین طلاب حوزه‌های علمیه ۴۲۹ نفر از سراسر ایران انجام شده است.

جهانگیری بیان کرد: در مجموع جدا از ۱۵۸۰ نفر ثبت نام در مقطع کارشناسی، باقیمانده عبارتند از ۴۸۴ نفر در مقطع ارشد و ۲۶۳ نفر در مقطع دکتری که در این آزمون شرکت کردند.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی افزود: غیر از مشهد در ۱۰ نقطه کشور نظیر تهران، تبریز، اصفان و قم و شیراز و غیره همزمان با مشهد آزمون ورودی برگزار شده است.

وی گفت: سه برابر ظرفیت دانشگاه از این آزمون برای مصاحبه دعوت می‌شوند و بر اساس ملاک‌های مد نظر دانشگاه، مصاحبه شده و بعد از مرحله تحقیقات، نتیجه نهایی پذیرفته شدگان دانشگاه که به میزان ظرفیت یا کمتر از آن بر اساس سخت گیری در پذیرش، صورت می‌گیرد دانشجویان جدید وارد دانشگاه می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی افزود: دروس این دانشگاه افزون بر علوم حوزوی که به صورت کامل ارائه می‌شود یک رشته مصوب وزارت علوم است که طبق قوانین مصوب در اینجا تدریس می‌شود.

وی گفت: در دانشگاه رضوی در مقطع کارشناسی ارشد ۱۳ رشته نظیر حقوق خصوصی و بین الملل، فقه و مبانی حقوق، تاریخ و تمدن ملل اسلامی، دانش اجتماعی مسلمین، علوم قرآن و حدیث، فلسفه و کلام اسلامی، زبان و ادبیات عربی، زبان و ادبیات فارسی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، علوم جزایی و تبلیغ و ارتباطات دینی پذیرش داریم که علوم اقتصادی بانکداری اسلامی در این بین جدید است.

جهانگیری فزود: در مقطع دکتری هم ۶ رشته حقوق بین الملل، حقوق کیفری و جرم شناسی، حقوق خصوصی، علوم قرآنی و حدیث، فلسفه و کلام اسلامی و فقه و مبانی حقوق اسلامی داریم.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به این که پذیرش به غیر از آزمون ورودی فقط از طریق استعدادهای برتر با شرایط و مقررات خاص و به صورت محدود صورت می‌گیرد، گفت: امیدواریم با توفیق خداوند در خدمت علوم اهل بیت باشیم و بتوانیم به وظیفه خود مطابق با خط مشی و نقشه راهی که رهبر معظم انقلاب تصویر کردند نسبت به ساحت مقدس ائمه معصومان علیهم السلام عمل کنیم.

کد خبر 6143446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha