۱ تیر ۱۴۰۳، ۲۰:۳۶

آواره شدن میلیون‌ها نفر در اثر وقوع سیل در بخش‌هایی از بنگلادش

آواره شدن میلیون‌ها نفر در اثر وقوع سیل در بخش‌هایی از بنگلادش

سیل در بخش‌هایی از شمال شرقی منطقه سیلهت بنگلادش به دلیل هجوم آب‌های بالادستی همراه با بارندگی شدید میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار داده و ده‌ها هزار نفر را آواره کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، شیخ راسل حسن، معاون کمیسر و دادستان منطقه در سیلهت، روز جمعه گفت که حدود یک میلیون نفر فقط در منطقه سیلهت تحت تأثیر سیل قرار گرفتند.

وی گفت که مقامات تیم‌هایی از نیروهای واکنش به بلایای طبیعی را برای انجام عملیات نجات، توزیع مواد امدادی و نظارت بر مراکزی که حداقل ۲۰,۰۰۰ نفر در آن پناه گرفته اند، اعزام کرده اند.

گزارش‌های تلویزیونی نشان می‌دهد که مناطق وسیعی در بخش‌هایی از منطقه شمال شرقی بنگلادش زیر آب است، جایی که سیل‌ها همچنین خسارت گسترده‌ای به سکونتگاه‌ها، محصولات کشاورزی، جاده‌ها و بزرگراه‌ها وارد کرده است.

مقامات گفتند که ده‌ها هزار خانه در استان‌های سونامگنج، مولویبازار و هابیگنج همسایه سیلهت نیز زیر آب رفته و برق این مناطق قطع شده است.

سطح آب در اکثر نقاط رودخانه‌های کلیدی سورما، کوشیارا، مانو، دالای، کالنی و گواین که از میان این استان‌ها می‌گذرند، از کناره‌های خود خارج شده و به بالاتر از سطح خطر رسیده اند.

سربازان ارتش برای اطمینان از تأمین برق بدون وقفه از ایستگاه فرعی برق که تحت تأثیر سیل‌های جاری قرار گرفته است، فعالیت می‌کنند.

طبق گزارش‌ها، سیل‌های ویرانگر نزدیک به ۲ میلیون نفر را در مناطق شمال شرقی این کشور آواره کرده است در حالی که باران بی امان وضعیت را بدتر می‌کند.

تاکنون در اثر جاری شدن سیلاب در این استان‌ها تلفات احتمالی مشخص نشده است.

اما دست کم ۱۰ نفر در رانش زمین جداگانه در اردوگاه‌های پناهندگان روهینگیا در منطقه کاکس بازار روز چهارشنبه جان باختند، زیرا باران‌های بی وقفه بسیاری از مناطق را زیر آب گرفته است.

کد خبر 6143540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha