۲ تیر ۱۴۰۳، ۷:۵۶

باران‌های شدید در آمریکای مرکزی/ ۳۰ نفر جان باختند

باران‌های شدید در آمریکای مرکزی/ ۳۰ نفر جان باختند

در پی وقوع باران‌های شدید در کشورهای آمریکای مرکزی دست‌کم ۳۰ نفر جان باختند و هزاران نفر نیز مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی ادامه باران‌های شدید و سنگین در کشورهای آمریکای مرکزی، افزایش سطح آب در برخی رودخانه‌ها و تخریب خانه‌ها و رانش زمین، حداقل ۳۰ نفر جان باختند و هزاران نفر نیز مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

در السالوادور، مقامات محلی گفتند که تعداد قربانیان باران‌های سیل آسا به ۱۹ نفر از جمله شش کودک افزایش یافته است، در حالی که بیش از سه هزار نفر هنوز در پناهگاه‌های موقت هستند.

مقامات گواتمالا نیز گزارش دادند که تاکنون ۱۰ نفر در این بارش‌های سنگین جان باختند، حدود ۱۱۰۰۰ نفر تخلیه شدند، در حالی که تقریباً ۳۸۰ نفر هنوز در پناهگاه‌های موقت هستند و ۳۰۰ نفر به شدت آسیب دیدند و افزون بر این چهار پل نیز تخریب شده است.

در کشور هندوراس، مقامات از مرگ یک نفر و تخلیه بیش از ۱۲۰۰ نفر از جمله حدود ۳۰۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته خبر دادند. به گفته مقامات هندوراس، بارشهای شدید ارتباط با ۱۸۰ منطقه مسکونی را قطع و ۲۲ خانه را ویران کرده است.

در مکزیک هم مقامات پیش‌بینی کردند که در اکثر مناطق کشور، به ویژه در بخش‌هایی از سواحل اقیانوس آرام و اقیانوس اطلس، و همچنین در مناطق داخلی، باران‌های شدیدی رخ خواهد داد.

کد خبر 6143739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha