۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۲

 در سه ماهه ابتدایی سال جاری؛

۱۵.۵ میلیارد دلار ارز مورد نیاز واردات تأمین شد

۱۵.۵ میلیارد دلار ارز مورد نیاز واردات تأمین شد

در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳، ۱۵ میلیارد و ۵۵۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمین شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز مبادله ارز در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳، ۱۵ میلیارد و ۵۵۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمین شده است.

اصغر بالسینی سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالاهای اساسی ۳ میلیارد و ۵۹۵ میلیون دلار، برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۸ میلیارد و ۸۱۵ میلیون دلار و برای خدمات ۳۲۷ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات ۲ میلیارد و۸۱۷ میلیون دلار تأمین ارز صورت گرفت.

رأی واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۲ میلیارد و ۹۸۰ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۶۱۵ میلیون دلار و در مجموع ۳ میلیارد و ۵۹۵ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز با نرخ ۲۸,۵۰۰ تومان با هدف حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالاهای ضروری با قیمت ارزان‌تر پرداخت شد.

تأمین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل یک میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل یک میلیارد و ۴۳۱ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۶۰۸ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۷۷۰ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۴۰۵ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۶۶۸، ۱۳۹، ۵۴۰، ۵۱۲ و ۲۳ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز ۳۰ خردادماه سال جاری دریافت کرده اند.

کد خبر 6144149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha