۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۷

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان عنوان کرد؛

تلاش برای تحقق شعار«تربیت بدون توقف»محور فعالیت‌های تابستانی

تلاش برای تحقق شعار«تربیت بدون توقف»محور فعالیت‌های تابستانی

سنندج_رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان تلاش برای تحقق شعار تربیت بدون توقف را محور اصلی فعالیت‌های تابستانی و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان بانیازهای ویژه استان درتابستان برشمرد.

طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: رویکرد اصلی در فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه در تابستان ۱۴۰۳، آموزش مهارت‌های زندگی با تکیه بر شعار تربیت بدون توقف رشد و تعالی دانش آموزان ایرانی در پرتو همکاری نهادهای تربیتی و مشارکت مردم است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: تاکنون ۴۷۰ دانش‌آموز دختر و پسر با نیازهای ویژه استان از طریق سامانه نورینو برای شرکت در پایگاه‌های تابستانی اعلام آمادگی و ثبت‌نام کرده‌اند.

محمدی اظهار کرد: فعالیت پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت تا ۲۰ شهریور ماه جاری برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ادامه دارد.

وی از مجموعه برنامه‌های اوقات فراغت به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد تربیتی نام برد و افزود: در این پایگاه‌ها رشته‌های ورزشی، دینی، هنری، مشاغل وبرنامه‌های فوق برنامه آموزشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه مدارس استثنایی و تلفیقی فراگیر مدارس پذیرا ارائه می‌شود.

محمدی با بیان اینکه تابستان امسال پایگاه‌های تابستانی به صورت متمرکز در مدارس استثنایی و غیر متمرکز در کانون پرورش فکری، سالن‌های ورزشی و.... سطح استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: فعالیت‌های تابستانی یکی از بسترهای اصلی شناسایی، هدایت استعداد، مهارت، تثبیت یادگیری و ارتقا مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش آموزان است.

رئیس آموزش و پرورش استان با تأکید بر لزوم همراهی و هماهنگی دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که با آموزش وپرورش استثنایی هم پوشانی وظایف دارند، اظهار کرد: با توجه به تنوع استعدادها، علایق، نیازها و اقتضائات این دانش آموزان، آموزش و پرورش نیازمند همکاری سایر نهادها است.

محمدی اطلاع رسانی و همفکری با اولیا دانش آموزان، برنامه ریزی دقیق و منسجم در تمام فعالیت‌ها، فراهم کردن زمینه حضور بانشاط دانش آموزان و بکارگیری مربیان متخصص و علاقمند را از انتظارات آموزش و پرورش استثنایی از عوامل اجرایی پایگاه‌های فعالیت تابستانی اعلام کرد.

رئیس آموزش و پرورش استان در ادامه گفت: همچنین طرح رهرو توانایی با هدف شناسایی دانش‌آموزان توانمند صرفنظر از محدودیت آنان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، مهارتی در پایگاه‌های تابستانی اجرا می‌شود.

کد خبر 6144198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha