۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۰

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی اعلام کرد؛

پیش‌بینی مشارکت ۶۰ درصدی خراسان رضوی در انتخابات ریاست جمهوری

پیش‌بینی مشارکت ۶۰ درصدی خراسان رضوی در انتخابات ریاست جمهوری

مشهد- رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۴ میلیون و ۹۰۰ نفر واجد شرایط رای دادن در خراسان رضوی هستند، گفت: این دوره پیش بینی مشارکت ۶۰ درصدی در خراسان‌رضوی خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی طباطبایی صبح شنبه در استودیوی انتخابات استانداری خراسان رضوی که ویژه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مکان استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: کمیته انتخابات، بلافاصله پس از شهادت آیت‌الله رئیسی در استان خراسان رضوی کار خود را شروع کرد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: در پی دستور وزیر کشور در ۷ خرداد ماه برای شروع انتخابات، به طور رسمی ستاد انتخابات چهاردهمین دوره رئیس جمهوری آغاز به کار کرد.

وی بیان کرد: با تشکیل ستاد انتخابات، معتمدین معرفی شدند. تعداد معتمدین در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۸ نفر بودند که در انتخابات ریاست جمهوری به ۹ نفر افزایش پیدا کردند.

طباطبایی با اشاره به اینکه تعداد ۴ هزار و ۵۶۷ شعب اخذ رأی در کل استان مستقر شدند، افزود: از این تعداد ۳ هزار ۵۰۸ شعب ثابت، هزار و ۵۹ شعب سیار، ۲ هزار و ۸۲۱ شعب شهری و هزار و ۷۴۶ شعب روستایی مستقر هستند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با اشاره به اینکه قطعاً انتخابات این دوره با اقبال بیشتری مواجه خواهد بود، گفت: بیشترین شعب با تعداد هزار و ۹۲۰ شعبه در مشهد و کمترین شعبه با ۳۹ شعبه در شهرستان‌های کوچک‌تر هستند.

وی با اشاره به اینکه برای هر ۱۰ شعبه یک بازرس در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: ۸۴ هیأت اجرایی داریم که ناظر در انتخابات هستند.

طباطبایی با بیان اینکه هر یک از نامزدها می‌توانند یک نماینده در شعبه داشته باشند، افزود: آموزش نمایندگان فرماندار انجام شده و اگر کاربر و نماینده فرماندار در دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ضعیف عمل کردند، غربالگری می‌شوند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی خاطر نشان کرد: انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ۸ تیرماه رأس ساعت ۸ صبح آغاز و تا ۶ عصر ادامه دارد که به دستور وزیر کشور تا ساعت ۱۲ شب قابلیت تمدید دارد و رسالت ما برگزاری انتخاباتی سالم و در امنیت کامل است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴ میلیون ۹۰۰ نفر حائز شرایط رأی دادن در انتخابات ریاست جمهوری در خراسان رضوی هستند، افزود: متولدین ۸ تیر ۸۵ به پایین می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

طباطبایی گفت: در انتخابات ریاست جمهوری فقط با ارائه دو مدرک شناسایی شناسنامه یا کارت ملی می‌توانند رأی دهند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی بیان کرد: تعداد ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تعرفه در خراسان‌رضوی پیش‌بینی شده است. ۵ میلیون و ۷۲۰ هزار تعرفه در ۸۴ حوزه انتخابی استان ارسال شده است و مابقی به تعداد ۴۳۰ هزار تعرفه در مخزن استان نگهداری می‌شود تا در صورت لزوم استفاده شود.

وی افزود: ۵۴/۶ درصد مردم در انتخابات ریاست جمهوری دوره قبل مشارکت داشتند و این دوره پیش بینی مشارکت ۶۰ درصدی در خراسان‌رضوی خواهیم داشت.

کد خبر 6144242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      1 1
      رای ما فقط دکتر جلیلی
    • مسعود بذرفروش IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      0 0
      خدا قوت به تمامی دستگاه های اجرایی استان خراسان رضوی