۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۲

توسعه حمل و نقل عمومی؛ مطالبه اساسی تهرانی‌ها/۲۲

جزییات عملیات اجرایی پروژه توسعه شرقی خط ۲مترو

جزییات عملیات اجرایی پروژه توسعه شرقی خط ۲مترو

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اتمام عملیات ساخت فاز اول پایانه مسافری شرق طی روزهای آتی و آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه شرقی خط ۲مترو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اتمام عملیات فاز نخست احداث پایانه جدید شرق تهران خبر داد و گفت: هم اکنون فاز اول این پایانه در مراحل نهایی و بزودی آماده بهره برداری است.

معاون حمل و نقل و ترافیک اظهار کرد: فاز نخست شامل سالن اصلی در ۳ طبقه، تکمیل محوطه‌های پیرامونی، معابر و جاده‌های دسترسی و محل استقرار اتوبوس‌ها و تاکسی‌های درون شهری و برون شهری است.

هرمزی ادامه داد: محوطه سازی و آسفالت ریزی و روند تأمین و استقرار تجهیزات داخلی از جمله تأسیسات، نصب آسانسورها و پله برقی تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه در فاز دوم نیز برخی ظرفیت‌های تکمیلی پروژه ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: با افتتاح فاز اول پایانه جدید شرق، انتقال پایانه شرق فعلی نیز با برنامه‌ای از پیش تعیین شده انجام خواهد شد.

هرمزی با اشاره به هدف انتقال پایانه شرق و احداث پردیس مسافری گفت: یکی از برنامه‌های زیرساختی مدیریت شهری تهران در ادوار اخیر، انتقال پایانه‌های حمل و نقل مسافران بین شهری از داخل شهر به خارج از بافت مسکونی، اداری و تجاری پایتخت بوده است، چرا که این مراکز تبادل سفر در اغلب مواقع منجر به گره‌های ترافیکی معابر درون شهری شده و مشکلات خاص خود را دارند.

معاون شهردار تهران همچنین از آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه شرقی خط ۲ متروی تهران خبر داد و اظهار کرد: همزمان با افتتاح فاز نخست پایانه جدید، عملیات اجرایی پروژه توسعه شرقی خط ۲ متروی تهران از ایستگاه فرهنگسرا تا محل پردیس مسافری شرق آغاز خواهد شد تا در آینده‌ای نزدیک، شبکه مترو پایتخت به این پایانه دسترسی پیدا کند.

وی افزود: در واقع با اتصال خط ۲ مترو به پردیس مسافری شرق، ایده تبادل سفر بین شبکه‌های حمل و نقل عمومی برون شهری و درون شهری، عملاً رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت.

بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پایانه جدید شرق تهران (موسوم به پردیس مسافری شرق) در زمینی به مساحت تقریبی ۱۳ هکتار، در منتهی‌الیه بزرگراه شهید زین‌الدین و در تقاطع با بزرگراه شهید یاسینی، همجوار با بوستان سرخه‌حصار قرار دارد که از مهمترین ویژگی‌های آن، اجرای سیستم هوشمندسازی در این مرکز تبادل سفر است.

کد خبر 6144259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha