۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۶

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان:

تالاب‌گاوخونی، دنا و کلاته به منطقه حفاظت شده ارتقا یافتند

تالاب‌گاوخونی، دنا و کلاته به منطقه حفاظت شده ارتقا یافتند

اصفهان- مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان از ارتقای تالاب بین المللی گاوخونی، مناطق شکار ممنوع دنا و کلاته به منطقه حفاظت شده خبرداد.

احمدرضا لاهیجان زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سی و هشتمین جلسه شورای عالی محیط زیست که با حضور ریاست جمهوری شهید و اعضای شورای عالی در محل ریاست جمهوری در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تشکیل شد، پس از بحث و بررسی موضوعات مطروحه در جلسه تصمیماتی اتخاذ شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه، برای ارتقای سطح حفاظتی مناطق تحت مدیریت استان اصفهان و پروژه راه سازی اصفهان – کاشان تصمیم گیری شد، افزود: ارتقای سطح حفاظتی منطقه پادنا واقع در استان اصفهان به مساحت ۳۰ هزار و ۱۳۲ هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده پادنا مطابق نقشه ارائه شده مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد با بخشی از منطقه حفاظت شده دنا جمعاً به مساحت ۶۱ هزار و ۵۰۰ هکتار تحت عنوان منطقه حفاظت شده پادنا توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان مورد حفاظت قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین ارتقای سطح حفاظتی منطقه تالاب بین المللی گاوخونی واقع در استان اصفهان به مساحت ۶۳ هزار و ۳۰۶ هکتار به عنوان «منطقه حفاظت شده گاوخونی» و منطقه کلاته واقع در استان اصفهان به مساحت ۱۲۶ هزار و ۳۷۶ هکتار به عنوان «منطقه حفاظت شده کلاته» مطابق نقشه ارائه شده مورد تصویب قرار گرفت.

لاهیجان زاده افزود: در ادامه جلسه، به درخواست استانداری اصفهان و وزارت راه و شهرسازی پیرامون تکمیل پروژه بزرگراه شهرضا - کاشان قبل از اتصال به کنار گذر اصفهان واقع در پارک ملی کلاه قاضی، مقرر شد گزینه تونل - ترانشه بر اساس نقشه و مشخصات فنی که توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان و مشاور طرح نهایی شده و به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان می‌رسد با لحاظ تمهیدات محیط زیستی مورد اجرا قرار گیرد.

کد خبر 6144264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha