۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۲

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان:

مشارکت بالا در انتخابات ۸ تیر به نفع کشور است

مشارکت بالا در انتخابات ۸ تیر به نفع کشور است

اصفهان - رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: ما هشتم تیر به صورت فردی تصمیم می‌گیریم اما کسی که انتخاب می‌شود چهارسال برای همه ما تصمیم گیری خواهد کرد، از این رو مشارکت بالا به نفع کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد توحیدی راد پیش از ظهر شنبه در شورای اسلامی استان اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و تبریک اعیاد ولایت اظهار کرد: طبق دستورالعمل ماده ۱۵ قانون درآمدهای پایدار شهری باید کارگروهی تشکیل شود و مباحث آموزشی را در سطح استان انجام دهیم.

وی افزود: در این دستور العمل ابلاغ شده است که برای انتخابات سال آینده شوراها، کاندیداها باید کارتی داشته باشند تحت این عنوان که دوره آموزشی شوراها را گذرانده‌اند و اگر فردی برای اولین بار بخواهد کاندیدا شود بایستی این آموزش‌ها را ببینید و این بر عهده‌ی شورای اسلامی استان خواهد بود.

توحیدی راد همچنین با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری در هفته جاری و دعوت از آحاد مردم پای صندوق‌های رأی گفت: ما در روز هشتم تیر به صورت فردی تصمیم می‌گیریم به چه کسی رأی دهیم اما کسی که انتخاب می‌شود چهارسال برای همه ما تصمیم گیری خواهد کرد و اینکه جمعیت پای صندوق بالا باشد به نفع کشور است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و چهار راهبرد اساسی در کلام ایشان تصریح کرد: رهبر انقلاب می‌فرماید باید به کسی رأی داد که فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی باشد.

درادامه توحیدی راد تشکیل شوراهای اسلامی را در کشور پراهمیت دانست و اذعان کرد: با توجه به انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری، سال آینده انتخابات شوراها به تنهایی برگزار خواهد شد؛ در ماده ۳ قانون تشکیلات طول عمر شوراها چهارسال است و ما به عنوان شورای استان اعتراض خود را در شورای عالی استان‌ها اعلام کرده ایم که اگر شورای جاری هفت ساله باشد و یا شورای آینده سه ساله شود به چه چالش‌ها ومشکلاتی خواهیم رسید چرا که با توجه به مغایرت این موضوع با قانون ما کاملاً مخالفیم و انشالله برای سال آینده تصمیمات جدی دراین خصوص گرفته شود.

وی همچنین با اشاره به جلسه شورای عالی استان‌ها و سازمان بازآفرینی کشور و عقد تفاهم نامه فی مابین اظهارامیدواری کرد: اتفاقات خوبی درآینده نزدیک در حوزه بازآفرینی شهری مشاهده خواهیم کرد.

توحیدی راد با اشاره به اهمیت بازآفرینی شهری، بافت قدیمی را اصالت مردم و بافت باارزش برشمرد و گفت: بازآفرینی روستایی نیز مانند بازآفرینی شهری پراهمیت است و باید به آن توجه شود؛ اگر اتفاقی در بافت تاریخی روستاها بیفتد دهیار آن منطقه چه کار باید کند؟

رئیس شورای اسلامی استان افزود: در برخی مناطق استان در بافت‌های قدیمی و ارزشمند اتباع زندگی می‌کنند و متأسفانه باید گفت در برخی مناطق مانند کاشان حتی تا ۷۰ درصد جمعیت این بافت‌ها افاغنه هستند و این موضوع بازآفرینی را در این مناطق با مشکل مواجهه می‌کند.

وی بیان کرد: امیدواریم در طول باقیمانده از عمر شوراهای دوره ششم بتوانیم وظایف خود را به نحو احسن انجام دهیم و خدماتی برای مجموعه شهرها و روستاهای استان انجام دهیم که مدیون مردم نباشیم.

کد خبر 6144272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha