۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۳۲

ریسک ۵۰درصدی کشاورزی و تدوین آیین‌نامه داخلی کمیته تغییر اقلیم

ریسک ۵۰درصدی کشاورزی و تدوین آیین‌نامه داخلی کمیته تغییر اقلیم

مدیرکل دفتر محیط زیست، توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی از تدوین آیین‌نامه داخلی این کمیته در اجرای بهتر سیاست‌های مصوب در بخش کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل رئوفی، مدیرکل دفتر محیط زیست، توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی در دومین جلسه کمیته تغییر اقلیم وزارت جهاد کشاورزی، گفت: مسوولیت‌پذیری حقوقی و حقیقی در تغییر اقلیم موضوع بسیار با اهمیتی است. ما موظف هستیم برابر قانون، کمیته تغییر اقلیم در وزارت جهاد کشاورزی را ایجاد و برنامه مدیریت آن را تدوین و اجرایی کنیم؛ البته باید در برابر برنامه هفتم توسعه و دستگاه‌های نظارتی هم پاسخگو باشیم.

وی با بیان این که معضلات زیست‌محیطی در نتیجه حرص و ولع کشورها برای رسیدن به منابع بیشتر، روز به روز بیشتر می‌شود، افزود: رد پای پول، قدرت و سوءمدیریت سبب می‌شود تا سیاستگذاری‌ها به سمت زیان کشورهای در حال توسعه شود.

مدیرکل دفتر محیط زیست، توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که بخش کشاورزی فی‌النفسه دارای ۵۰ درصد ریسک است، ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع باید در تمام زیرمجموعه‌های وزارت جهاد کشاورزی به سمت مباحث تغییر اقلیم مانند روش‌های مبارزه، کودهای مختلف بیولوژیکی و خاک‌ورزی حفاظتی سوق دهیم تا در مجموع سازگاری و تاب‌آوری در برابر تغییرات اقلیمی و مباحث مربوط به آن به‌روزرسانی شود.

کد خبر 6144298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha