۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۳۸

امام جمعه انزلی:

انتخاب اصلح نشانگر بلوغ و رشد سیاسی مردم است

انتخاب اصلح نشانگر بلوغ و رشد سیاسی مردم است

انزلی- امام جمعه انزلی بر لزوم مشارکت مردم در انتخابات پیش رو تاکید کرد و گفت: انتخاب اصلح نشانگر بلوغ و رشد سیاسی مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین ظهر شنبه در همایش مدیران و معاونین مدارس شهرستان با محوریت اهمیت حضور در انتخابات، اظهار کرد: امروز به فضل پروردگار متعال به واسطه تلاش‌های دلسوزان مردم بویژه در مجموعه‌های تعلیم و تربیتی توانسته‌ایم به جایگاه‌های بسیار برجسته‌ای دست پیدا کنیم که حتی اگر معاندین و دشمنان بخواهند انکار کنند برای ما مسجل است که جمهوری اسلامی موفق شده علیرغم توطئه‌ها و شرارت‌ها و سو مدیریت‌ها در زمینه‌های مختلف خصوصاً زمینه‌های علم و فناوری به مراتب بالایی دست پیدا کند.

امام جمعه بندرانزلی افزود: در این ۴۵ سال انقلاب در مدیریت کشور فراز و فرودهایی داشتیم و هم آسیب‌های این فرودها را دیده‌ایم و لمس کرده‌ایم و در برابر چشم همگان است و هم آثار آن فرازها را دیده‌ایم لکن کار شیاطین این است که انسان‌ها را اغفال کنند و نگذارند انسان‌ها در تصمیم‌گیری هایشان از قوه تعقل استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه یکی از کارهای مستمر در نظام اسلامی برگزاری انتخابات‌های مختلف ریاست جمهوری، نمایندگی مجلس‌های شورای اسلامی و خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها است، گفت: این یکی از نقاط قوت و امتیاز نظام اسلامی است که مردم در اداره کشور در عرصه انتخابات نقش‌آفرین هستند و نشان رشد و بالندگی کشور و مردم ماست.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه انتخابات فی حد نفسه یعنی فرصت به افراد دادن برای ارائه نظر و انتخاب مطلوب و نشانه بلوغ و رشد سیاسی و اجتماعی انسان‌هاست، ادامه داد: در خیلی از کشورهای دنیا انتخابات نیست، آن‌هایی هم که مدعی دموکراسی هستند از کف جامعه برای انتخابات رأی نمی‌گیرند اما در جمهوری اسلامی مردم کف جامعه تعیین کننده انتخابات‌ها هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزود: در انتخابات‌ها هرچه مشارکت مردم بیشتر باشد این نشانه آگاهی و دانایی بیشتر مردم است؛ یعنی کسانی هستند که علیرغم تبلیغات سو دشمنان و بعضی از گلایه مندی‌ها و کمبودها از استفاده از این حقشان صرف نظر نمی‌کنند.

انتخاب اصلح درس غدیر است

امام جمعه بندرانزلی ادامه داد: در عین حال یک بُعد این حضور حداکثری مردم بیانگر تلاش مؤثر مجموعه تعلیم و تربیتی کشور است؛ یعنی هرچه مشارکت آحاد مردم در انتخابات بیشتر باشد نشانگر این است که مجموعه تعلیم و تربیت کشور در مسیر درستی حرکت کرده و جوان‌ها و خانواده‌هایشان را با حق تعیین سرنوشتشان آگاه کرده و اگر درصد مشارکت در جامعه کاهش پیدا کند باید در مجموعه تعلیم و تربیتی این مشکل را پیدا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و فرارسیدن عید سعید غدیر، ادامه داد: عید غدیر بزرگترین عید برای همه بشریت است؛ اصل ایجاد غدیر و انتخاب امیرالمومنین (ع) و ابلاغ امامت توسط پیامبر اکرم (ص) یک درس و یک هشدار برای همه انسان‌ها خصوصاً ما شیعیان امیرالمومنین (ع) است که در نظام اسلامی زندگی می‌کنیم و آن درس این است که در انتخاب‌هایمان اصلح و برجسته‌ترین را انتخاب کنیم.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه نمی‌شود اداره جامعه اسلامی را دست هر کسی داد، گفت: انتخاب افراد باید بر اساس تفکر و تعقل باشد نه تبلیغات؛ شما در مجموعه تعلیم و تربیت باید از فرصت استفاده کنید و ضمن دعوت دانش‌آموزان و اولیا آن‌ها که با شما مرتبط هستند، به آن‌ها کمک کنید تا انتخاب اصلح داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کرد: جایگاه ریاست جمهوری در کشور ما جایگاه بسیار برجسته و مسئولیت بسیار سنگینی است و ریاست بسیاری از مجموعه‌ها و شوراهای کلان و اثرگذار در زندگی روزمره مردم از جمله شورای عالی امنیت ملی، شورای انقلاب فرهنگی، شورای‌عالی جوانان و مسکن و پول و… را برعهده دارد و اداره این شوراها نیاز به یک رئیس جمهور توانمند از لحاظ فکری، برنامه و افرادی که می‌خواهند با او کار کنند دارد.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه انتخاب اصلح درس غدیر است، اضافه کرد: خداوند متعال وقتی می‌خواهد برای جامعه اسلامی رهبر و مدیر و امامی انتخاب کند بهترین فرد را کرده که مثل او دیگر نیست، این یعنی شما هم همین کار را بکنید؛ لذا در انتخابات پیش رو امیدواریم هم شاهد مشارکت حداکثری در جامعه باشیم و هم انتخاب اصلح تا بتوانیم در مجموعه نظام اسلامی که تا امروز فراز و فرودهایی داشته و در دولت شهید رئیسی به اذعان همه مردم یک مدیریت فعال و اثرگذار و دلسوز برای مردم داشته کسی انتخاب شود که راه این شهید عزیز را ادامه بدهد و به گذشته برنگردیم.

کد خبر 6144300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha