۳ تیر ۱۴۰۳، ۲۰:۱۵

رییس کانون مداحان بیجار:

مداحان نقش مهم و اساسی در ترویج فرهنگ دینی دارند

مداحان نقش مهم و اساسی در ترویج فرهنگ دینی دارند

بیجار- رییس کانون مداحان شهرستان بیجار گفت: مداحان نقش مهم و اساسی در ترویج فرهنگ دینی در جامعه بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فرجی عصر یکشنبه در هفتمین همایش مادحین و ذاکرین اهل بیت (ع) که در حسینیه شهر یاسوکند برگزار شد اظهار کرد: فرهنگ مدح و مداحی یکی از عوامل مهم در ترویج اندیشه اسلامی شیعی و تثبیت آن در طول تاریخ ایران اسلامی به شمار می‌رود.

وی افزود: در طول تاریخ مداحان و شاعران فراوانی با استفاده از اشعار، سیره و رفتار اهل بیت (ع) را با اسلوب‌های هنری و قالب‌های جذاب پایدار و تأثیرگذار توصیف و به مخاطبان انتقال دادند.

وی در ادامه به تأثیر گذاری اشعار مادحین تاکید کرد و ابراز داشت: مداحان در ترویج فرهنگ دینی از جایگاه ویژه و ارزشمندی برخوردار هستند و هنر مادحین در جذب جوانان به‌سمت مفاهیم معنوی و دینی ارزشمند است.

رئیس کانون مداحان بیجار عنوان کرد: ما در دفاع مقدس مشاهده کردیم که مداحان از طریق بیان اشعار پُرمعنا و تأثیرگذاری با صدای خوش جوانان را به‌سمت ایثار و از خود گذشتگی سوق می‌دادند.

وی همچنین به نقش مهم و تأثیر گذار هیئت‌های مذهبی اشاره کرد و بیان داشت: هیأت فرصتی برای پرورش انسان و انسان‌سازی است که اگر به این مقوله بها داده نشود و آموزش‌های لازم صورت نگیرد، خسارتی را در پی خواهد داشت.

فرجی خاطر نشان کرد: هیأت فرصتی برای پرورش انسان و انسان‌سازی است که اگر به این مقوله بها داده نشود و آموزش‌های لازم صورت نگیرد، خسارتی را در پی خواهد داشت و چون مداحان و هیأت‌های مذهبی با جمعیت قابل‌ملاحظه‌ای از افراد جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان در ارتباط هستند می‌توانند نقش مؤثری در تربیت آنان داشته باشند.

رئیس کانون مداحان بیجار یادآور شد: اگر محتوایی که مداحان و هیأت‌های مذهبی به مخاطبان خود می‌دهند، غنی نباشد ممکن است تربیت دینی جوانان به‌ویژه انگیزه حضور مردم در مجالس دینی با چالش روبه‌رو شود.

کد خبر 6145046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha