۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۷

چمران مطرح کرد؛

میهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر منجر به شور و نشاط اجتماعی شده است

میهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر منجر به شور و نشاط اجتماعی شده است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: میهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر در ارزیابی‌های انجام شده نشان می‌دهد که این جشن منجر به شادی عمومی و شور و نشاط اجتماعی در مردم شده است.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مهمانی کیلومتری غدیر 1403 گفت: میهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر، فرصتی برای شوروشعورآفرینی درجامعه است. تدارک برنامه‌های شاد و تبیینی به بهانه‌هایی مانند عید غدیر که از اعیاد اصلی ومهم شیعیان است در اولویت برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در سال‌های اخیر بوده است چرا که رکن رکین ولایت به عنوان یکی از اصول مسلم مذهب تشیع ریشه در عید غدیر دارد از این‌رو، پرداختن به موضوع غدیر و برجسته کردن این حادثه تاریخی در افزایش آگاهی، بصیرت وشناخت مردم به ویژه جوانان و نوجوانان از سیر تاریخ صدر اسلام و حقانیت مذهب تشیع مؤثر است.

وی افزود: میهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر از این منظر اتفاقی مثبت و ارزنده است چراکه بخش بزرگی از جامعه با تفکر و اعتقاد مشخص ویکسان درچند ساعت مشخص مجموعه رفتارهایی را به صورت مشترک تجربه می‌کنند که سبب ایجاد احساس خوشایند در جامعه می‌شود. موضوعی که از نظر جامعه شناسی واجد ارزش بسیاری است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: آنچه مهمانی غدیر را به عنوان یک برنامه اجتماعی، سیاسی ومذهبی پررنگ می‌کند، مشارکت آحاد مردم در اجرای آن است. خادمانی که داوطلبانه در موکب‌ها مشارکت می‌کنند، تأمین هزینه‌های اجرای مراسم ازطرف خیرین ومردم، حضور و مشارکت آحاد مردم در روند برگزاری مراسم سبب شده است این رویداد به یک رویداد کاملاً مردمی تبدیل شود.

چمران در پایان گفت: مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر با تجاربی که از دوره‌های گذشته برگزاری آن به دست آورده، با استقبال گسترده مردمی رو به رو می‌شود و هر سال این استقبال پرشورتر ازسال قبل می‌شود. این رویداد در ارزیابی‌های انجام شده از آن منجر به شادی عمومی و شور و نشاط اجتماعی در مردم شده است. چنین اتفاقی فرصتی بزرگ را برای افزایش همبستگی و وحدت جامعه ایجاد می‌کند که باید آن را باید به فال نیک گرفت و برای هرچه بهتر برگزار شدن چنین رویداد و رویدادهایی در شهر با تلاش همه بخش‌های دست اندرکار اقدام بیشتری صورت گیرد.

کد خبر 6145089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha