۶ تیر ۱۴۰۳، ۸:۳۴

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

محسن حسینی به سراغ «پرفورمنس» می‌رود/ آموزش غلط مفهومی جهانی

محسن حسینی به سراغ «پرفورمنس» می‌رود/ آموزش غلط مفهومی جهانی

محسن حسینی بازیگر و کارگردان تئاتر قصد دارد در راستای تولید پروژه تئاتری جدید خود یک کارگاه تخصصی آموزشی با موضوع «پرفورمنس» برگزار کند.

محسن حسینی بازیگر و کارگردان با سابقه تئاتر درباره جدیدترین فعالیت‌های خود در عرصه تئاتر، به خبرنگار مهر گفت: به زودی و در ماه مرداد ورک‌شاپی را برگزار می‌کنم که برای پیش‌تولید یک پروژه است تا بتوانم با نسل جوان‌تر و علاقه‌مند به هنر پرفورمنس آشنا شوم. این کارگاه تخصصی آموزشی و به نوعی آزمونی از نسل امروزی و علاقه‌مند به این هنر برای حضور در پروژه مدنظر است.

وی یادآور شد: جوانان امروز به مقوله پرفورمنس علاقه‌مند هستند ولی به طور رسمی آموزشی برای هنر پرفورمنس نداریم و اکثر آموزش‌هایی هم که داده می‌شود اشتباه و غلط است.

حسینی با بیان اینکه در کارهای صحنه‌ای خود همواره بخشی را به پرفورمنس اختصاص داده است، درباره پروژه اجرایی مدنظر خود گفت: تولید پروژه جدیدی به نام «پژواک پریان پنته زیله آ» را مدنظر دارم که پروژه گسترده‌ای است.

این هنرمند با سابقه تئاتر درباره زمان و مکان مدنظر اجرای پروژه جدید خود، اظهار کرد: چند سالن پیشنهادی هست ولی سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایران‌شهر بیشتر مدنظر من است. این پروژه نیاز به ۵ ماه تمرین دارد و برگزاری ورک‌شاپ پرفورمنس هم یکی از کارهای مهم در راستای تولید این پروژه است.

وی در پایان درباره دیگر فعالیت‌های خود نیز توضیح داد: طی این سال‌ها نمایشنامه‌های مختلفی را نظیر «اورفه»، «امیرارسلان نامدار»، «دیوان غربی شرقی»، «فروغ ساراپینا»، «من آنتونن آرتو» و «گیلگمش» نوشته و برخی را روی صحنه برده‌ام. طی توافقی که با نشر قطره شکل گرفت قرار شده است این آثار چاپ و منتشر شوند. همچنین قرار است در بخش ترجمه نیز آثاری را برای چاپ به این انتشارات ارائه دهم.

کد خبر 6145602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha