وزارت امور خارجه یمن:

اقدامات نیروهای مسلح یمن انسانی و قانونی است

اقدامات نیروهای مسلح یمن انسانی و قانونی است

وزارت امور خارجه یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات نیروهای مسلح یمن علیه کشتی‌های صهیونیست یا کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی، انسانی و قانونی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، وزارت امور خارجه یمن بیانیه‌ای را در خصوص جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه و اقدامات نیروهای مسلح یمن در حمایت از فلسطینیان صادر کرد.

وزارت امور خارجه یمن تاکید کرد: جنایت‌های جنگی دشمن صهیونیست علیه فلسطینیان در نوار غزه و نسل‌کشی آنان تحت حمایت وقیحانه سیاسی، نظامی، مالی و لوجستیک آمریکا انجام می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: اقدامات نیروهای مسلح یمن در هدف قراردادن کشتی‌های تحت مالکیت دشمن صهیونیست یا کشتی‌هایی که عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند، انسانی و قانونی است.

همچنین وزارت امور خارجه یمن تصریح کرد: عملیات بازداشتی که از سوی دستگاه‌های ویژه یمن به انجام می‌رسد، از اجرای اختیارات دستگاه‌های دولتی بر اساس قانون اساسی و قانون یمن در راستای دفاع از منافع کشور سرچشمه می‌گیرد.

گفتنی است یمن اعلام کرده که در راستای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین اجازه نخواهد داد کشتی‌های صهیونیست یا کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها بندرهای اراضی اشغالی است از دریای عرب و دریای سرخ عبور کنند. ارتش یمن عملیات‌های موفقیت‌آمیزی را در این چارچوب به انجام رسانده و آسیب‌های اقتصادی فراوانی را به بندرهای جنوبی اراضی اشغالی وارد آورده است. اما در مقابل، ائتلاف متجاوز آمریکایی- انگلیسی در حمایت آشکار از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه، به بهانه حمایت از دریانوردی چندین بار اراضی یمن را مورد هجوم قرار داده است.

کد خبر 6145893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha