۳ تیر ۱۴۰۳، ۲۳:۵۷

سازمان ملل:

شاهد نقض قوانین بین المللی از سوی تل آویو هستیم

شاهد نقض قوانین بین المللی از سوی تل آویو هستیم

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را تقبیح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، گرچه آمریکا و کشورهای غربی چشم خود را به روی توحش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان بسته‌اند، اما نهادهای بین المللی فعال در حوزه حقوق بشر با رصد شرایط در حال انتقاد مداوم از جنایات تل آویو هستند.

بر این اساس، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل با تقبیح اقدامات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان در کرانه باختری و غزه، از رفتارهای غیرقانونی این رژیم ابراز تأسف کرد.

در بیانیه منتشر شده در این زمینه آمده است: ما شاهد نقض مکرر قوانین بشردوستانه و انسانی از سوی تل آویو هستیم. به ویژه اقدامات اسرائیل در حمله به اردوگاه آوارگان شاتی و حمله به جنین در کرانه باختری ناقض قوانین بین المللی است.

این بیانیه می‌افزاید: حملات گسترده و نامناسب به زیرساخت‌های غیرنظامی از سوی صهیونیست‌ها منجر به کشته و زخمی شدن فلسطینیان و نابودی خانه‌های آنها در غزه شده است.

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل با اشاره به شرایط بحرانی در کرانه باختری، تاکید دارد: براساس قوانین بین المللی اسرائیل به عنوان نیروی اشغالگر در این منطقه مسئول حفظ جان و مال غیرنظامیان فلسطینی است. با این وجود، نظامیان صهیونیست و شهرک نشینان با حمله به فلسطینیان قوانین بین المللی و بشردوستانه را نقض می‌کنند.

کد خبر 6145956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha