۴ تیر ۱۴۰۳، ۷:۴۵

سفیر روسیه در واشنگتن:

آمریکا در جنایت‌های اوکراین علیه غیرنظامیان شریک است

آمریکا در جنایت‌های اوکراین علیه غیرنظامیان شریک است

سفیر روسیه در واشنگتن با اشاره به حمله اخیر ارتش اوکراین به شهر سواستوپل تأکید کرد که دولت آمریکا نیز در این جنایت شریک است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن درباره عدم واکنش واشنگتن به استفاده ارتش اوکراین از موشک‌های آمریکایی علیه غیرنظامیان در شهر «سواستوپل» در شبه‌جزیره کریمه تأکید کرد که دولت آمریکا از اوکراین در جنایت حمله به غیرنظامیان حمایت می‌کند.

وی با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود نوشت: دولت آمریکا آشکارا از جنایات رژیم کی‌یف حمایت می کند. طرف تروریسم بین المللی را گرفت و از حملات هواداران باندرا (موسس جریان نئونازی در اوکراین) به غیرنظامیان را تایید می کند.

آنتونوف با اشاره به حمله اخیر ارتش اوکراین به شهر سواستوپل افزود: هیچ توجیهی برای حملات خونین نیروهای مسلح اوکراین علیه غیرنظامیان وجود ندارد. جنایات به طور هدفمند در زمان تمرکز حداکثری روس ها در ساحل انجام شد. راهزنان حتی از کشتن زنان و کودکان در تعطیلات مسیحی تردید نکردند.

این مقام روس در ادامه تأکید کرد که «تلاش‌های واشنگتن برای خاموش‌کردن و نادیده‌گرفتن جنایت‌های وحشتناک علیه شهروندان روسیه، موجب خشم و انزجار می‌شود. آمریکایی‌ها نمی‌توانند در بیرون (از محل حادثه) بنشینند و و مسئولیت خون‌ها و اشک‌های مردم بی‌گناه را به عهده نگیرند.

«میخائیل رازوژایف» فرماندار منطقه سواستوپل دراین‌باره اعلام کرد که تعداد کشته‌شدگان حمله ارتش اوکراین به سواستوپل، بزرگترین شهر شبه جزیره کریمه، به سه نفر، از جمله دو کودک رسیده است. در این حمله نزدیک به ۱۰۰ نفر هم زخمی شده اند.

به گفته فرماندار سواستوپل، سقوط قطعات ۵ شی در منطقه ساحلی این شهر باعث زخمی شدن شماری از مردم در منطقه اوچکویفکا و لیوبیموفکا شد. فرمانده منطقه سواستوپل افزود که در اثر این حمله آتش سوزی در منطقه جنگلی رخ داد و نیروهای آتش نشانی به محل اعزام شدند.

وزرات دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای  آمریکا را مسئول حمله امروز اوکراین به شهر سواستوپل در کریمه معرفی کرد. در این بیانیه آمده است که «واشنگتن مسئول حمله موشکی به غیرنظامیان سواستوپل است، زیرا تمام داده های هدف گیری موشک های مورد استفاده از سوی متخصصان آمریکایی ارائه شده اند.»

در بیانیه وزارت دفاع روسیه تأکید شده است که «ماموریت های پروازی موشک های ATACMS از سوی متخصصان آمریکایی و بر اساس اطلاعات ماهواره ای این کشور برنامه ریزی شده است و در نتیجه واشنگتن مسئول اصلی حمله موشکی عمدی به غیرنظامیان سواستوپل است. آمریکا به دلیل تامین سلاح برای اوکراین، مسئول درجه اول حمله موشکی عمدی به غیرنظامیان سواستوپل است. وزارت دفاع روسیه همچنین کی‌یف را به دلیل انجام این حمله علیه غیرنظامیان مسئول دانست.

ارتش اوکراین دیروز یکشنبه با موشک‌های ATACMS با کلاهک خوشه‌ای به سواستوپل در شبه جزیره کریمه حمله کرد. بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه ، چهار موشک اوکراین سرنگون شدند و یک موشک هم به وسیله پدافند هوایی روسیه منحرف و بر فراز این شهر منفجر شد. در این حمله تا این لحظه ۵ غیر نظامی کشته و بیش از ۱۰۰ تن زخمی شدند.

کد خبر 6146045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha