۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۵

در دانشگاه تهران؛

پورمحمدی: برگ برنده انقلاب اسلامی، حضور و مشارکت مردم است

پورمحمدی: برگ برنده انقلاب اسلامی، حضور و مشارکت مردم است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: برگ برنده انقلاب اسلامی، حضور و مشارکت مردم است و نقطه قوت ما در عرصه جهانی نیز همین مسئله مهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی پورمحمدی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز دوشنبه (۴ تیر ماه) در نشست دانشجویی دانشگاه تهران حاضر شد و گفت: نقش دانشگاهیان، دانشجویان و نخبگان در هر جامعه‌ای روشن است و در جامعه ما اهمیت زیادی دارد چرا که ما جامعه‌ای هستیم که هم پیشینه فرهنگی و تمدنی داریم هم جامعه نخبگی هستیم و انقلاب ما، انقلاب فکری و علمی و مقوله‌ای کاملاً انسانی است.

وی بیان کرد: طبیعی است نقش دانشجویان و دانشگاهیان و فرهیختگان و طلاب برجسته‌تر است. ما از ظرفیت خوب نخبگی، علمی و پژوهشی برخورداریم اما آیا آنچه در دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و مدارس یافتیم و آموزش دیدیم، در عرصه زندگی خود آورده ایم یا نیاوردیم؟ این یک مسئله‌ای است که باید روی آن تأمل بکنیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که در انقلاب اسلامی اتفاق افتاده، حضور و مشارکت مردم است. برگ برنده انقلاب اسلامی، حضور و مشارکت مردم است. نقش مردم، نقش تعیین کننده‌ای است. نقطه قوت ما در عرصه جهانی حضور و مشارکت مردم است. مشارکت را به نحوی تلاش کنیم که به خوبی صورت بگیرد که توان ملی ما دیده شود.

پورمحمدی در پاسخ به سوالات و مطالبات نماینده تشکلات دانشجویی، گفت: جمهوری اسلامی به اتکا همه مردم پیش می‌رود. کشور فقط متعلق به ما نیست برای همه مردم ایران است. همه حق دارند. اصل حفظ کشور و توسعه و امنیت و آرامش مردم کشور است که این موارد را ارتقا دهیم. ما حق نداریم گرایش‌های ارزشی و دینی خود را به زور به مردم تحمیل کنیم. انقلاب ما با عمل و تعقل آغاز شد و ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد: برای من انقلاب و مردم مهم است؛ آنچه مهم است این است. من امنیت و آسایش مردم را می‌خواهم. ما باید قرارهایمان درست باشد. تفکر امنیتی و نظامی نباید در کشور حاکم باشد. اگر کسی نظامی است، نباید تفکر نظامی خود را بر کشور تحمیل کند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: ما قوتمان با مردم است. انقلابی کسی است که قدرت مذاکره داشته باشد و از مذاکره نترسد و تجربه مذاکره داشته باشد. جمهوری اسلامی به دلیل لایه‌های پنهان قدرت خود، قدرتمند است.

پورمحمدی تاکید کرد: من به اقتصاد لیبرالی اعتقاد ندارم. سیاست‌های بسته و رانتی در همه دولت‌ها پیوسته وجود داشته است. اقتصاد دولتی و شبه دولتی و هدایت شده، اقتصاد ایران را زمین زده است. اقتصاد را باید مردمی و مقاومتی کرد که با ارگان‌های دولتی درست نمی‌شود.

وی گفت: من امروز برای حجت تمام کردن با مردم آمده‌ام. آمده‌ام به ملت بگویم من می‌توانم به شما کمک کنم و شما را از این سختی‌ها نجات دهم. گفتمان اسلام، انقلاب و امام گفتمان صداقت و عقلانیت و علم است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: ارز چند نرخی وحشتناک است و موجب فساد شده است. مشکل عمده این است که ارز کم است. باید تحریم را بشکنیم یا کم کنیم. برجام مطلوب ما نیست. ما باید برنامه داشته باشیم و افق‌های روشن گام به گام برای رسیدن به هدف داشته باشیم.

کد خبر 6146335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha