۵ تیر ۱۴۰۳، ۸:۵۲

در راستای جمایت از دانشجویان دکتری؛

روند اعطای فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت خارج به داخل کشور اعلام شد

روند اعطای فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت خارج به داخل کشور اعلام شد

روند اعطای فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت خارج به داخل کشور در راستای حمایت از دانشجویان دکتری شاغل به تحصیل در خارج از کشور و گسترش روابط علمی و فناوری بین دانشگاه‌های داخل و خارج اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هدف از فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت خارج به داخل کشور حمایت از دانشجویان دکتری شاغل به تحصیل در خارج از کشور و گسترش روابط علمی و فناوری بین دانشگاه‌های داخل و خارج، اشتراک امکانات و تخصص‌های موجود در دانشگاه‌های کشور و سایر کشورها و مؤسسات پژوهشی بین‌المللی و جذب نخبگان است.

دانشجویان شاغل به تحصیل دکتری تمام وقت و روزانه دانشگاه‌های رتبه (الف) و (ب) می‌توانند در راستای تکمیل پژوهش خود، از یک دوره کوتاه مدت (از یک ماه تا شش ماه) فرصت تحقیقاتی در مؤسسات معتبر داخل کشور بهره مند شوند. متقاضیان واجد شرایط با رعایت قوانین دانشگاه محل تحصیل خود، می‌توانند برای گذراندن فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت در داخل از کشور اینجا ثبت‌نام کنند.

براساس شیوه نامه اجرایی فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت داخل یا خارج از کشور، مراحل اعطای فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت خارج به داخل کشور به شرح زیر اعلام شد:

*دارا بودن شرایط مندرج در آئین نامه و شیوه نامه فوق الذکر

*اخذ پذیرش رسمی از یکی از مؤسسات داخل کشور به مدت یک تا شش ماه

*گواهی اشتغال به تحصیل حضوری و تمام وقت مقطع دکتری و موافقت دانشگاه یا استاد راهنمای محل تحصیل دانشجو در چهارچوب مقررات آن دانشگاه

*پیشنهاد استاد راهنمای میزبان

*ثبت نام و بارگذاری مدارک مورد نیاز در سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد) (https://portal.saorg.ir)

*بررسی و تأیید شرایط و مدارک دانشجوی متقاضی در اداره کل

*ارجاع به کارگروه تخصصی به منظور انجام داوری اعزام و تأیید یا انتخاب استاد راهنمای میزبان

*استاد راهنمای میزبان باید استاد راهنمای دوم یا استاد مشاور دانشجو شود

*بارگذاری تصویر روادید و بلیط در سامانه

*صدور حکم فرصت تحقیقاتی و ارجاع به امور مالی

*دانشجو در حین فرصت خارج به داخل موظف است گزارش روند تحقیق خود را هر دو ماه یک بار درسامانه بارگذاری کند.

*دانشجو موظف است گزارش روند تحقیق خود را به تأیید استاد راهنمای میزبان و معاونت پژوهشی یا آموزشی مؤسسه محل تحقیق (ایران) برساند.

همچنین براساس شیوه نامه جدید در صورت تأیید گزارش روند تحقیق دانشجو و مطابق با مفاد حکم صادره، مقرری و کمک هزینه پژوهشی فرصت تحقیقاتی به دانشجو و استاد راهنمای میزبان و مؤسسه محل تحقیق پرداخت می‌شود و کمک هزینه ریالی بابت بیمه و بلیط رفت و برگشت از کشور محل تحصیل به داخل، طبق جداول پیوست شیوه نامه پرداخت می‌شود.

کد خبر 6146394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      0 0
      خواهشاً مسئولان دانشجویان نخبه و استعدادهای درخشان را برای رفتن تحت فشار نگدارند و او را در دانشگاه خود پذیرش کنند وگرنه کسانی که رفته‌اند قصد برگشت نداشتند، پیگیری کنید چون در دانشگاه‌ها از قوانین موجود سواستفاده می‌کنند و دانشجو را به رفتن وادار می‌کنند، چرا کسی که دوست دارد در ایران تحصیل کند بای