۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۰

شولتز: بسیاری از آلمانی‌ها مخالف کمک برلین به کی‌یف هستند!

شولتز: بسیاری از آلمانی‌ها مخالف کمک برلین به کی‌یف هستند!

صدر اعظم آلمان اذعان کرد که بسیاری از آلمانی ها با حمایت این کشور از اوکراین در جنگ با روسیه، رضایت ندارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان که کشورش همواره یکی از حامیان اصلی اوکراین در جنگ این کشور با روسیه بوده است، اذعان کرد که بسیاری از مردم آلمان با کمک برلین به کی‌یف مخالف هستند.

شولتز که حزب متبوعش به‌تازگی در انتخابات پارلمان اروپا شکست سنگینی را متحمل شد، در گفت‌وگو با شبکه آ.آر.دی گفت که حزب سوسیال دموکرات آلمان در برخی مناطق شرق این کشور کمتر از ۷ درصد حامی دارد.

وی دراین‌باره گفت: آنجا اتفاقی در حال رخ دادن است و چه بخواهیم چه نخواهیم، راه‌حلی برای آن وجود ندارد.

صدر اعظم آلمان اذعان کرد: بخشی از علت حمایت پایین از حزب سوسیال دموکرات در این مناطق این است که بسیاری از افراد با حمایت (برلین) از اوکراین و تحریم روسیه موافق نیستند. این مساله در نتایج انتخابات نیز منعکس شد و به هیچ عنوان نمی‌توان این موضع را تغییر داد.

وی همچنین درباره انتخابات ایالتی آتی در برندنبرگ، تورینگا و زاکسن اظهار نظر کرد. براساس نظرسنجی‌ها حزب راست‌گرای «آلترناتیو برای آلمان» هرچند با اختلاف اندک، در حال پیشتازی در این مناطق است که همگی در شرق یا مرکز آلمان واقع شده‌اند.

با این حال، شولتز ضمن ابراز امیدواری نسبت به عدم روی کار آمدن فردی از این حزب در ایالت‌های مذکور، گفت که چنین اتفاقی «بسیار تاسف‌آور خواهد بود.»

حزب سوسیال دموکرات آلمان که رهبری آن شولتز برعهده دارد، در انتخابات اخیر پارلمان اروپا تنها ۱۴ درصد آراء را به دست آورد که بدترین عملکرد این حزب در چند دهه اخیر محسوب می‌شود. حزب اتحادیه سوسیال مسیحی با ۳۰ درصد آراء پیشتاز بود و آلترناتیو برای آلمان نیز با ۱۶ درصد در رتبه دوم قرار گرفت. نقشه انتخاباتی از اختلاف و شکاف عمیق بین رای‌دهندگان ساکن مناطق مرزی جنگ سرد بین غرب و شرق آلمان حکایت دارد به طوری که غربی‌ها بیشتر به حزب سوسیال مسیحی و شرقی‌ها به حزب آلترناتیو برای آلمان گرایش دارند.

اذعان شولتز به نارضایتی بخش قابل توجهی از مردم آلمان از کمک این کشور به اوکراین در حالی است که روسیه به دفعات انتقال سلاح از غرب به اوکراین را مورد انتقاد قرار داده و تاکید کرده است که این اقدام تنها به طولانی‌ شدن جنگ می‌انجامد و تغییری در نتیجه نهایی آن ایجاد نخواهد کرد.

کد خبر 6146445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha