۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۱

مدیر فرهنگی امامزاده سید ابراهیم (ع) لاهرود:

واقعه «غدیر خم» عظمت اسلام را معنا داد

واقعه «غدیر خم» عظمت اسلام را معنا داد

لاهرود - مدیر کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت: واقعه «غدیرخم» عظمت اسلام را معنا داد و امید به هدایت الهی را تجسم بخشید.

اسماعیل دستگزار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تبریک فرا رسیدن «عید غدیرخم» اظهار کرد: واقعه غدیر نشانه و رمزی از تداوم خط نبوت و نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه داران امامت است.

وی با بیان اینکه عید غدیر، عید اکمال دین و اتمام نعمت در سایه ادامه خط رسالت پیامبر گرامی اسلام (ص) در شکل و قالب امامت و ولایت علی (ع) است، گفت: غدیر نقطه جدایی ضلالت و گمراهی از روشنی و پاکی و پیوند دوباره نبوت و امامت برای نجات بشریت و نیل به حقیقت است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود افزود: غدیر روز بیعت و پیمان و روز میثاق و عهد است، در این میعادگاه تمام مردم برای دیدن حقانیت و ولایت علی (ع) به گواه آمده‌اند تا نبی خدا رسالتش را به انجام برساند و نعمت را بر مردم تمام کند.

دستگزار تصریح کرد: عید سعید «غدیرخم»، عید امامت و ولایت علوی، چراغ هدایت و روشنایی بخش زندگی بشری بوده و روز غدیر، راه رسیدن به سعادت و تکمیل دین و چگونه زیستن را معنا داد.

وی با اشاره به اینکه غدیرخم، نقطه عطف ژرف اندیشی پیامبر خاتم (ص) برای قوام جامعه نوپا و نهال دیانتی بود که جامعه مسلمان آن روز را دعوت به عقلانیت، اعتدال و پویایی کرد، ادامه داد: غدیر عید عدالت و رهبری است و به حق در این روز مبارک اساس دین، ثمره نبوت و تعیین خط مشی مسلمانان تا آخرین روز دنیا شکل گرفت.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود خاطرنشان کرد: غدیر عصاره خلقت و خلاصه مکتب وحی است، در این روز خجسته حضرت امام علی (ع) می‌آید تا ابراهیم‌وار بت‌های زمانه را در هم شکند و مسیر نبوت را هموار سازد و امامت را متجلی کند.

دستگزار با بیان اینکه واقعه غدیر خم، عظمت اسلام را معنا داد و با تفکر عمیق عدالت خواهی سعادت بشری را به عینیت رساند و امید به هدایت الهی را تجسم بخشید، بیان کرد: واقعه غدیر یکی از با اهمیت‌ترین موضوعات تاریخ اسلام است که دل‌ها را متوجه یک امر اعتقادی و اجتماعی و سرنوشت ساز در زندگی می‌کند و آن ولایت و رهبری جامعه دینی است.

غدیر تجدید میثاق با امامت و ولایت است

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود با بیان اینکه غدیر تجدید میثاق با امامت و ولایت است، اضافه کرد: واقعه غدیر خم یک اتفاق که متعلق به زمان و مکان خاص می‌باشد نیست بلکه غدیر یک واقعیت است.

دستگزار با اشاره به پیام مهم واقعه غدیر افزود: رهبر و امام جامعه اسلامی کسی است که توسط پیامبر اکرم (ص) معرفی شد و آن امیرالمومنین علی (ع) و بعد از آن حضرت، یازده امام معصوم و در دوران غیبت کسی است که مأذون از طرف امام معصوم است که از آن به عنوان ولی فقیه یاد می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز که پرچم ولایت فقیه به عنوان استمرار این حرکت الهی در دست با کفایت مرجع عالیقدر و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است، تجدید بیعت خود را در اطاعت از رهنمودها و فرمایشات معظم له، اعلام داشته و پیمان می‌بندیم که با عزمی راسخ‌تر از پیش در راه تحقق آرمان‌های والای این نظام مقدس گام برداریم.

کد خبر 6146462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha