۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۶

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل:

واقعه «غدیر خم» شناسنامه هویتی شیعیان است

واقعه «غدیر خم» شناسنامه هویتی شیعیان است

اردبیل- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: واقعه «غدیر خم» شناسنامه هویتی شیعیان است و مبانی عقلی، دینی و شرعی حکایت از اهمیت این رویداد به عنوان عید اکبر دارد.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: واقعه «غدیر خم» شناسنامه هویتی شیعیان است و مبانی عقلی، دینی و شرعی حکایت از اهمیت این رویداد به عنوان عید اکبر دارد.

وی تبعیت از ولایت در پیمودن مسیر ارزشی و الهی را فلسفه و پیام غدیر عنوان کرد و گفت: ما باید به درک درستی از این پیام دست یابیم و باید بفهمیم لحظه‌ای از این آرمان حقیقی غفلت نکرده و عقب‌نشینی نداشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با بیان اینکه امروز نیز بعد از قرن‌ها نظام جمهوری اسلامی ایران با محوریت احیای پیام غدیر و حرکت در مسیر رهبریت صالح جامعه قدم پیش گذاشته است، ادامه داد: عید غدیر بزرگترین عید امت اسلامی است که اگر قدر این سرمایه‌ها را ندانیم، قطعاً با ناکامی و شکست روبه‌رو خواهیم شد.

حجت‌الاسلام ستوده با اشاره به اجرای ویژه برنامه‌های عید غدیرخم در جای جای استان اردبیل بیان کرد: باید تلاش کنیم تا فرهنگ و فلسفه واقعه غدیر سینه به سینه و نسل به نسل در بین مردم جاری شود که در این راستا در تلاش هستیم تا جشن غدیر زنده‌تر و باشکوه‌تر از همیشه باشد.

کد خبر 6146534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha