۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۹

حمله اوکراین به سواستوپل/ روسیه سفیر آمریکا را احضار کرد

حمله اوکراین به سواستوپل/ روسیه سفیر آمریکا را احضار کرد

وزارت خارجه روسیه، سفیر آمریکا در مسکو را در ارتباط با حمله مرگبار اوکراین به «سواستوپل» احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزارت خارجه روسیه «لین تریسی» سفیر واشنگتن در مسکو را در رابطه با حمله مرگبار اوکراین به شهر «سواستوپل» در شبه جزیره کریمه، احضار کرد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی یک جنایت مرگبار دیگر به دست رژیم کی‌یف (که تحت حمایت واشنگتن است) که در جریان آن غیرنظامیان در سواستوپل هدف حمله موشکی عامدانه قرار گرفتند و قربانیان بیشماری به جا ماند، روسیه مراتب اعتراض خود را در جریان گفت‌وگوی امروز با رئیس واحد دیپلماتیک آمریکا در مسکو ابراز کرد.

به نوشته وزارت خارجه روسیه، آمریکا که جنگی ترکیبی علیه مسکو به‌راه انداخته است، با تامین و تجهیز ارتش اوکراین به تسلیحات پیشرفته از جمله موشک‌های «اتکمز» مجهز به کلاهک هسته‌ای و حمله با این مهمات علیه ساکنان سواستوپل، عملاً به یک طرف جنگ بدل شده و در این قساوت به اندازه رژیم کی‌یف مسئول است.

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: در گفت‌وگو با سفیر آمریکا تاکید شد که این دست اقدامات واشنگتن که با هدف تهییج مقامات حامی نازی در کی‌یف برای تداوم جنگ تا «آخرین اوکراینی» صورت گرفته و مجوز حمله به عمق خاک روسیه نیز به آنها داده شده است، بدون پاسخ نخواهد ماند. قطعاً اقدامات تلافی‌جویانه در راه است.

اوکراین دیروز با استفاده از موشک‌های تاکتیکی اتکمز مجهز به مهمات خوشه‌ای به زیرساخت‌های غیرنظامی سواستوپل حمله کرد. پدافند هوایی مسکو چهار موشک را سرنگون کرد اما موشک پنجم بر فراز این شهر منفجر شد. در این حادثه چهار نفر شامل ۲ کودک کشته و بیش از ۱۵۰ نفر زخمی شدند.

کد خبر 6146637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha