۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۱۹

تنهایی مطرح کرد؛

روایتگری واقعه غدیر در غرفه‌های مهمونی ۱۰ کیلومتری

روایتگری واقعه غدیر در غرفه‌های مهمونی ۱۰ کیلومتری

شهردار منطقه ۸ تهران از روایتگری واقعه غدیر در غرفه‌های مهمونی ۱۰ کیلومتری توسط شهرداری این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه تنهایی شهردار منطقه ۸ تهران ضمن گرامیداشت دهه ولایت و فرارسیدن عید سعید غدیر خم با اشاره به اقدامات مجموعه مدیریت شهری منطقه در آماده‌سازی و تدارک ویژه برنامه‌های این ایام اظهار کرد: با توجه به اهمیت این جشن بزرگ به عنوان نقطه عطف شکل‌گیری و معرفی مفهوم ولایت؛ امسال نیز همانند سال گذشته معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با برپایی پردیس فرهنگی و پذیرایی در مسیر برپایی جشن بزرگ مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر واقع در ضلع جنوب خیابان دماوند مجاور بیمارستان بوعلی، اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری همراه با برپایی هفت غرفه (فرهنگی، ورزشی، سلامت، آموزش‌های شهروندی، بازی کودک و…) را در دستور کار خود دارد.

شهردار منطقه ۸ تهران در خصوص مجموعه برنامه‌های تدارک دیده شده در غرفه‌های منطقه افزود: در این غرفه‌ها در اقدامی نو و با هدف شناخت واقعه غدیر، با ساخت ماکت‌های این اتفاق تاریخی دین اسلام، ماجرای غدیر به صورت مصور و در قالب داستان‌پردازی برای کودکان و نوجوانان روایتگری خواهد شد.

وی ادامه داد: میهمانان این مراسم در ایستگاه سلامت منطقه ۸، خدمات سلامت محور شامل طب سنتی، مشاوره پزشکی، غربالگری فشار خون، بازی‌های هوش و خلاقیت، مشاوره روانشناسی را دریافت خواهند کرد و همچنین با مشارکت سرای محلات و ادارات آموزش شهروندی و ورزش منطقه برنامه‌های متنوع و مسابقات ویژه برای کودکان و نوجوانان از ساعت ۱۵ تا ۲۳ روز سه‌شنبه اجرا می‌شود.

به گفته شهردار منطقه برپایی سیاه چادر اقوام، طبخ نان و غذای محلی و میزبانی خادمین شربت‌خانه امام رضا (ع) با نوشیدنی‌های سنتی فصل تابستان از دیگر موارد تدارک دیده شده در میزبانی از جشن ولایت و میهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر به شمار می‌رود.

در ادامه نیز شهردار منطقه ۸ تهران با اشاره به اقدامات معاونت خدمات شهری منطقه در خصوص آماده‌سازی فضا در قبل و بعد از این مراسم اضافه کرد: مجموعه اقدامات این معاونت نیز از چند روز گذشته با آماده‌سازی و تجهیز فضای اختصاص داده شده به منطقه با نصب داربست، استیج و تدارک بیش از ۱۱ هزار پرچم ۳۰ در ۴۰ برای مراسم بزرگ مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر در دستور کار قرار داشت. همچنین آموزشگران و کارشناسان اداره پسماند و بازیافت منطقه با برنامه‌ریزی برای حضور در این مراسم و آموزش تفکیک پسماند و استفاده از برنامه نوماند به شهروندان در غرفه‌های منطقه حضور خواهند داشت.

بر اساس این گزارش تعداد ۲۵ کارگر اداره پسماند به همراه ۷ دستگاه خودرو جمع‌آوری و تعداد ۵۰ نفر کارگر رفت و روب با ماشین‌آلات نظافت حوزه خدمات شهری منطقه مجموعه اقدامات پاکسازی و نظافت محور برگزاری این مراسم را بر عهده دارند.

کد خبر 6146709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha