۶ تیر ۱۴۰۳، ۸:۲۱

دامغانی در گفت‌وگو با مهر:

پائز جزو ۵۰ مربی برتر هم نبود/ ولاسکو آبروی خود را برداشت و رفت

پائز جزو ۵۰ مربی برتر هم نبود/ ولاسکو آبروی خود را برداشت و رفت

کارشناس والیبال گفت: امیدوارم صحبت‌های رئیس فدراسیون در مورد جذب مربی خارجی طراز اول عملیاتی شود.

محمدرضا دامغانی، کارشناس والیبال در گفت وگو با خبرنگار مهر درخصوص عملکرد تیم ملی ایران در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ اظهار کرد: قبل از آغاز لیگ ملت‌ها به دلیل تغییراتی که در تیم ملی کشورمان به وجود آمده بود پر واضح بود که نتیجه‌ای در شان والیبال ایران به دست نخواهد آمد. حضور پائز در ایران و در کنار تیم ملی خیلی کوتاه بود هر مربی دیگری هم جای او بود نمی‌توانست برای این تیم معجزه کند. متاسفانه تیم ملی والیبال در این دوره از مسابقات نمره قبولی نگرفت و نتیجه در برابر برخی تیم‌ها مانند ترکیه نیز اصلا جای توجیه ندارد.

در لیگ ملت‌ها نمره قبولی نگرفتیم

وی افزود: این تصمیم فدراسیون بود که در این فرصت کم به جای مربیان داخلی از مربیان خارجی استفاده کند. البته که تیم ملی والیبال ایران پیش‌تر هم با مربی ایرانی نتایج خیلی ضعیفی را به دست آورده بود اما هر چه که بود پائز مربی برزیلی_ فرانسوی به ایران آمد؛ پائزی که حتی جزو ۵۰ مربی طراز اول دنیا نبود. گذشته از این شرایط و جدا از رزومه او؛ پائز خیلی دیر به تیم ملی ملحق شد او حتی فرصت اینکه بازیکنان ما را بشناسد را هم نداشت؛ نتیجه هم در نهایت شد آن عملکرد ضعیف در دو هفته ابتدایی مسابقات.

برد مقابل آمریکا و هلند «امید» را پررنگ کرد

این مربی والیبال ادامه داد: آنچه که در این بازی‌ها دیدیم این بود که حضور پائز تاثیر چندانی در شرایط والیبال ما نداشت و در پایان هم از هدایت تیم ملی کنار گذاشته شد. تغییر کادر فنی هر چند با دو برد برای ما همراه شد و پیروزی برابر آمریکا و هلند امید را در بین بازیکنان و جامعه والیبال پررنگ کرد اما بازهم این ما بودیم که مقابل فرانسه قهرمان المپیک و آلمان بازنده بودیم.

پائز جزو ۵۰ مربی برتر هم نبود/ ولاسکو آبروی خود را برداشت و رفت

اتفاق عجیبی در والیبال ایران رخ نداده است

دامغانی با اشاره به تغییر نسل انجام شده در تیم و تاثیر این موضوع روی نتایج تیم ملی گفت: درست است ما تغییر نسل دادیم ولی نباید تمام زیرساخت‌ها را یک شبه خراب کنیم. هدف ما باید این باشد که در آینده نزدیک تیمی بسازیم که در شان والیبال ایران باشد. البته کلی اگر بخواهیم به ماجرا نگاه کنیم اتفاق عجیبی برای والیبال ما رخ نداده است چرا که ذات ورزش همین است. صربستان یک زمانی قهرمان المپیک می‌شود ولی در ادامه نمی‌تواند حتی جزو ۱۲ تیم برتر مسابقات باشد. وظیفه ما این است که به تیم فعلی که جوان است امید بدهیم و برای موفقیت برنامه داشته باشیم.

تیم ملی استرسی در لیگ ملت‌ها نداشت

وی اضافه کرد: از آنجایی که ما کسب سهمیه المپیک را تقریبا محال در نظر گرفته بودیم به همین دلیل تیم ملی ایران در لیگ ملت‌ها استرسی نداشت این به تنهایی یک پوئن مثبت برای بازیکنان جوان ما بود که نمایش خوبی داشته باشد و هم خودشان تجربه به درد بخوری کسب کنند و هم از حیثیت والیبال خودمان دفاع کنند.

امیدوارم صحبت‌های تقوی عملیاتی شود

دامغانی در واکنش به صحبت‌های میلاد تقوی در مورد جذب مربی خارجی طراز اول گفت: امیدوارم این صحبت‌ها عملیاتی شود. در رابطه با جذب مربی خارجی صرفا رئیس فدراسیون تصمیم گیرنده نیست باید دید آیا مربی خارجی طراز اول هم با این شرایط می‌پذیرد هدایت تیم ملی ایران را به عهده بگیرد. همانطور که ما می‌رویم و آنها را آنالیز می‌کنیم و بعد دست به انتخاب می زنیم قطعا آنها هم همین کار را انجام می دهند وظیفه ما هم است که این حق را برای آنها قائل شویم.

ولاسکو آبرو و عقبه خود را برداشت و رفت

کارشناس والیبال خاطر نشان کرد:یک زمانی ولاسکو و کواچ آمدند و نسل طلایی والیبال ایران را ساختند ولی باید نظر گرفت که آن برهه تقریبا تمامی پازل‌ها برای ساخت یک تیم مناسب فراهم بود. مربی که قرار باشد امروز هدایت تیم ایران به عهده بگیرد همه شرایط را می‌سنجد و قطعا یکی دو پازل ما فعلا جور نیست. هدفگذاری هم باید درست و منطقی باشد ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم مربی که می‌آید خیلی سریع ما را به نتیجه دلخواه برساند همین که او بتواند ما را به اهدافمان نزدیک کند هم کار درستی انجام داده است. زمانی ولاسکو سرمربی تیم ملی کشورمان بود و اتفاقا نتایج خوبی هم به دست آورد اما همین مربی وقتی متوجه شد دیگر با این تیم و این شرایط نمی‌تواند به نتیجه مطلوب خود دست پیدا کند ابرو و عقبه خود را برداشت و رفت.

کد خبر 6146713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • DE ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
      2 1
      چرا چرت وپرت میگی. همه میدونن چرا ولاسکو رفت.