۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۱۷

گفت‌وگوی مهر؛

بیمه کارگران فصلی در کارخانجات چای یک تکلیف قانونی است

بیمه کارگران فصلی در کارخانجات چای یک تکلیف قانونی است

رشت- مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان با تاکید بر لزوم بیمه کارگران فصلی و موقتی گفت: بیمه کارگران فصلی در کارخانجات چای یک تکلیف قانونی برای کارفرمایان است.

کیوان مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نشست تبیینی ویژه کارفرمایان حوزه صنعت چای با حضور کارخانه داران و فعالین این حوزه همزمان با فصل برداشت چای در املش تشکیل شد.

مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان با تاکید بر لزوم بیمه کارگران فصلی و موقتی بیان کرد: شکل و ماهیت کارخانجات و صنایع چای سبب بهره گیری از نیروهای موقت به صورت فصلی شده که این امر رافع مسئولیت‌های کارفرمایان در قبال این افراد نیست.

به گفته مرتضوی، طبق قانون هر فردی که حتی یک روز نزد کارفرمایی کار و دستمزد دریافت کند باید کارکرد واقعی برای او در لیست حق بیمه کارگاه منظور گردد.

وی ادامه داد: ارائه مدارک هویتی و ثبت دقیق اطلاعات نیروهای به کارگیری شده به ویژه در مورد افراد غیربومی الزامی بوده و باید انجام پذیرد.

مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان با اشاره به آثار حقوقی و برخی عواقب ناشی از فرارهای بیمه‌ای و عدم بیمه پردازی برای کارگران فصلی بیان کرد: مشکلات ایجاد شده برای کارفرمایان در زمان حوادث ناشی از کار و شکایات انجام شده بابت ادعای سابقه از ابعاد انجام ندادن تکالیف قانونی بابت بیمه پردازی کارگران است.

مرتضوی تصریح کرد: در دوره‌های فعالیت و فصل کار باید لیست‌های حق بیمه با لحاظ اسامی کارگران فصلی حتی با کارکردهای کوتاه مدت تنظیم شود.

کد خبر 6146730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha