۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۳۹

تصمیم اتحادیه اروپا علیه روسیه عدول بی‌شرمانه از خطوط قرمز است

تصمیم اتحادیه اروپا علیه روسیه عدول بی‌شرمانه از خطوط قرمز است

وزیر خارجه مجارستان امروز در سخنانی تصریح کرد: تصمیم اتحادیه اروپا برای تخصیص درآمدهای حاصل از دارایی‌های مسدود شده مسکو به کی‌یف، عدول بی‌شرمانه از خطوط قرمز است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، پیتر سیارتو، وزیر خارجه مجارستان امروز دوشنبه در سخنانی با اقدام کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا در خصوص سوء استفاده از دارائی های روسیه و انتقال آن به اوکراین مخالفت کرد.

وزیر خارجه مجارستان در این ارتباط گفت: تصمیم اتحادیه اروپا برای تخصیص درآمدهای حاصل از دارایی های مسدود شده مسکو به کی یف، بدون توجه به نظر مجارستان، عدول بی شرمانه از خطوط قرمز است.

پیتر سیارتو در این ارتباط اضافه کرد: مجارستان از بسته تحریمی در زمینه سرمایه گذاری در ساخت نیروگاه اتمی پاکش- 2 مستثنی شد؛ شرکت های اتحادیه اروپا نیازی به مجوز از مقامات ندارند.

شورای اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد که اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب کرده که شامل محدودیت در واردات گاز طبیعی مایع (LNG) روسیه از طریق بنادر اروپایی می شود.

بسته تحریمی جدید اروپا علیه روسیه شامل محدودیت هایی برای ۱۱۶ فرد و نهاد روسی است.

«الکساندر گروشکو» معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز پیشتر در واکنش به تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا گفت: اقتصاد روسیه با تحریم های اتحادیه اروپا کنار آمده و بار دیگر بر آنها غلبه خواهد کرد.

کد خبر 6146734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha