۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۴۲

رییس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در قزوین:

مشارکت پایین به ضرر منافع ملی است/ پزشکیان وعده‌ بیهوده نمی‌دهد

مشارکت پایین به ضرر منافع ملی است/ پزشکیان وعده‌ بیهوده نمی‌دهد

قزوین- رییس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در قزوین با بیان اینکه پزشکیان وعده‌ بیهوده نمی‌دهد، گفت: مشارکت پایین به ضرر منافع ملی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علیخانی پیش از ظهر دوشنبه در نشست مطبوعاتی ستاد مسعود پزشکیان که به همت خبرگزاری مهر در سالن جلسات این خبرگزاری برگزار شد، اظهار کرد: پس از اعلام زمان ثبت‌نام‌ها از دو جناح افراد و چهره‌های مختلفی ثبت‌نام کردند و نهایت در حالی که انتظار نمی‌رفت چهره اصلاح‌طلبی تأیید شود و امید ما به‌صورت ۵۰ درصدی تأیید صلاحیت آقای پزشکیان بود که اتفاق افتاد.

رییس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در قزوین گفت: پس از اعلام تأیید صلاحیت شده‌ها بسیاری از چهره‌های سیاسی، مردمی و حتی چهره‌ها از جناح‌های سیاسی مختلف و بعضاً رقیب از این اتفاق اعلام استقبال کردند.

وی با بیان اینکه طبق قانون در فقدان رییس جمهور انتخابات زودهنگام را شاهد هستیم که مقدمات آن توسط دست اندرکاران فراهم شد، مطرح کرد: در دو انتخابات اخیر مشارکت‌ها پایین بود که این امر به ضرر منافع ملی است زیرا دشمنان در خارج از کشور و در رسانه‌های خارجی مشغول به تزریق موج ناامیدی بودند.

علیخانی مطرح کرد: امروز با حضور آقای پزشکیان می‌بینیم که بیشترین تخریب‌ها در خصوص ایشان اتفاق می‌افتد زیرا حضورشان موجب گرم شدن تنور انتخابات بوده و این نفع کردن ایشان جای تأمل دارد.

وی با تأکید بر اینکه انتظار می‌رفت حضور پزشکیان در صحنه مردم را به صحنه بیاورد و همین هم رخ داده است یادآور شد: برخی نظرسنجی‌ها نظر سازی است اما در حال حاضر با توجه به وضعیتی که شاهدیم و نیز کسی نمی‌تواند نظر قطعی اعلام کند اما فضا به سمت تغییر می‌رود.

رییس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در قزوین ابراز کرد: در حال حاضر به گفته برخی چهره‌های اصول‌گرا می‌گویند بین آقای پزشکیان و فاصله با رقیبان تفاوت بالایی می‌بینند گر چه به‌طور قطع دو چهره از نامزدها به نفع دیگران کنار خواهد رفت که این موضوع را قطعی می‌دانیم.

علیخانی گفت: تأیید صلاحیت‌ها در این دوره به گونه‌ای اتفاق افتاده که در جبهه اصلاحات تشکیک آرا وجود ندارد و در دیدگاه پزشکیان هم دعوا و تقابلی با نظام وجود ندارد و ایشان به دنبال اجرای قانون‌های تصویب شده و قانون‌های مغفول مانده است.

وی با تأکید بر اینکه پزشکیان کسی است که با محاسبات نظام و شورای نگهبان تأیید شده است بنابراین چهره مقبول نظام نیز هست یادآور شد: پزشکیان وعده‌ای که عملی نمی‌شود را نمی‌دهد اما دیروز در جمع مردم تهران در ورزشگاه شیرودی اظهار کرد که به مردم دروغ نخواهد گفت.

قول های عمل نشده مسوولین امید مردم را به یاس تبدیل کرده است

علیخانی افزود: این امر شاید ساده به نظر بیاید اما فراموش نکنیم قول هایی که مسوولین داده‌اند و آن را عمل نکرده‌اند امید مردم را به یاس بدل کرده و آن‌ها را نسبت به مشارکت در انتخابات دلسرد کرده است.

وی ادامه داد: در دولت آقای پزشکیان تخصص حرف اول را خواهد زد و در سمت‌های مختلف از متخصصین استفاده می‌شود و ایشان اعلام می‌کنند که در همه زمینه‌ها تخصص ندارند اما از متخصصین برای امور کشور استفاده می‌کنند.

وی در خصوص موضع‌گیری پزشکیان در حوزه بانوان و به کارگیری نیروهای بانو در دولت گفت: تأکید ایشان بر حفظ کرامت بانوان و دوری از رفتارهای مصیبت باری است که جامعه با آن روبه‌رو است اما موضوع جنسیت و قومیت در دولت ایشان مطرح نخواهد بود بلکه توانمندی افراد مدنظر است.

علیخانی گفت: پزشکیان به وحدت علاقه‌مند است و معتقدند انرژی که صرف تعارض داخلی می‌شود باید صرف حل مسئله و اجماع نظرات شود بدیهی است که نگاه ایشان ملی و در جهت رشد کل جامعه است.

وی در خصوص تأمین صیانت از آرا توضیح داد: ما نیز مطالبه گر صیانت از آرا هستیم و برای جلب اعتماد مردم همه مسوولین این زمینه باید بی‌طرفانه به وظیفه خود عمل کنند این در حالی است که می‌بینیم امروز نه افرادی که در سندهای اجرایی هستند و نه صداوسیما بی‌طرفی را رعایت نمی‌کنند.

مشارکت پایین به ضرر منافع ملی است/ پزشکیان وعده‌ بیهوده نمی‌دهد

دخالتی در دولت پزشکیان نخواهیم داشت

علیخانی یادآور شد: در خصوص انتصابات پس از انتخابات باید بگوییم که ما نقش خاصی نداریم اگرچه اگر از ما مشورتی خواسته شود مشورت می‌دهیم ولی رسماً دخالتی در این امر نخواهیم داشت.

وی با اشاره به کیفیت مواجهه رییس جمهور با تغییرات ریاست جمهوری در آمریکا مطرح کرد: در علوم اجتماعی و انسانی گزاره مطلقی وجود ندارد، اینکه تصور کنید دکتر پزشکیان در برابر ترامپ که برنده احتمالی انتخابات آمریکاست موفق نمی‌شود یک گزاره اشتباه است.

رییس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در قزوین افزود: اگر ما توانستیم به پشتوانه خدا و مردم در ۸ سال جنگ تحمیلی در برابر تمام دنیا ایستادیم رییس جمهور حداکثری هم با این قدرت در مجامع بین‌المللی حضور خواهد داشت.

وی یادآور شد: در خصوص برجام نیز باید گفت که این توافق در چهار سال اول موفق بود اما برخی چهره‌های افراطی داخلی و افراطی‌های خارجی از جمله ترامپ که چهره‌ای نزدیک به یهودیان دارد اجازه انجام کار را ندادند و به‌نوعی این برنامه متوقف شد و از زمان توقف آن دلار ۵ هزار تومان بود و با پایان کار دولت این رقم به ۲۵ هزار تومان رسید در حالی که طی ۳ سال تا ۷۰ هزار تومان را هم لمس کردیم.

علیخانی بیان کرد: از طرفی حتی اصلاح‌طلب‌های تند هم امروز خط آقای پزشکیان که انجام قوانین کشور است را تأیید می‌کنند، ایشان در برابر بی‌ادبی‌های دیگران هم اخلاق مدار هستند و این یک ضعف نیست که در واقع قدرت ایشان است. اگر ما در درون اختلاف داشته باشیم نظام بدون پشتوانه می‌شود، از این موضوع مطمئن هستیم که اگر انتخابات به سمتی برود که مشارکت بالای ۵۵ درصد باشد آقای پزشکیان می‌تواند موفق شود و به دور دوم نرویم.

وی با اشاره به هیئت‌های نظارتی و نیز فعالیت افرادی که در دستگاه اجرایی سمت دارند گفت: موضع‌گیری افرادی که جز عوامل اجرایی هستند نباید به نفع یا علیه کسی باشد و برای صیانت از آرا نیز ما طرح‌های را ارائه کرده‌ایم از جمله اینکه پس از شرکت در انتخابات برای هر کد ملی و فردی که مشارکت می‌کند پیامی به معنای ثبت رأی او برود ناظرین کاندیداها همان صندوقی بروند که برایش معرفی شده‌اند.

صحنه انتخابات امروز با سال ۱۴۰۰ متفاوت است

علیخانی یادآور شد: صحنه انتخابات امروز با سال ۱۴۰۰ متفاوت است و حضور دکتر پزشکیان توانسته رقابت جدی را ایجاد کند و تنور انتخابات را گرم نماید.

وی ادامه داد: نظام و شخص رهبر معظم انقلاب علاقه‌مند به حضور حداکثری هستند اگر کسی در خلاف این جهت عمل کند و یا جانب‌دارانه موضع بگیرد و شائبه‌ای را بین مردم ایجاد نماید باید طبق قانون با او برخورد شود.

رئیس ستاد انتخاباتی دکتر مسعود پزشکیان در قزوین در پاسخ به سؤال خبرنگار ایرنا در خصوص موضع‌گیری دولت آقای پزشکیان نسبت به مسئله رژیم صهیونیستی عنوان کرد: در این خصوص نه‌تنها دکتر پزشکیان که جبهه اصلاحات نیز با موضع‌گیری مشخص اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم کرده است و در نامشروع بودن اسرائیل و اینکه غده سرطانی است شکی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در خصوص این مسئله باید از راه تخصصی کارکرد صرف شعار و هزینه درست کردن روش اعتقادی ما نیست چرا که تحریم به همراه می‌آورد اگر روزی توانش باشد و با وجود در نظر گرفتن همه جوانب باید در این خصوص به میدان بیاییم.

علیخانی در پایان با اشاره به وحدت همه حزب‌های درون جبهه اصلاحات گفت: ما از همه فعالین سیاسی حوزه اصلاحات دعوت کرده‌ایم که برای حضور گرد هم جمع شوند و با یک نظر قاطع به میدان بیایند که این اتفاق هم افتاده است اگر برخی چهره‌ها هنوز اقدام نکرده‌اند تا لحظه آخر این فرصت وجود دارد.

کد خبر 6146762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha