۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۵۲

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

حضور مردم در انتخابات دشمن را خوار می‌کند

حضور مردم در انتخابات دشمن را خوار می‌کند

قزوین- نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: هر رأی مردم تیری به چشم صهیونیست و یک خمپاره زیر پای آمریکا است و این عمل به معنای واقعی کلمه دشمن را خوار می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر دوشنبه در همایش دختران حاج قاسم که در سالن شهید سلیمانی تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: عالم، عالم انتخاب است چنانچه خداوند نیز کار خود را با انتخاب شروع کرده است؛ اینکه آدم، آدم شد به انتخاب خدا بود و اینکه ما بخواهیم آدم شویم به انتخاب خود و انتخاب فرد خدایی بستگی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: یکی از صفات پیامبر مصطفی به معنای شخصیتی صاف و ساده است، یکی دیگر از صفات ایشان مجتبی به معنای چیده شده است یعنی خداوند از گل‌های عالم هستی بهترین را چیده است و پیامبر تمام صفات انبیا الهی را دارا است.

وی افزود: پیامبر (ص) در غدیر خم حضرت علی (ع) را انتخاب نکردند بلکه ایشان را معرفی کردند و انتخاب امیرالمؤمنین توسط خداوند انجام شد و خداوند به پیامبر (ص) تأکید داشتند که اگر این مأموریت انجام نشود گویی هیچ کاری انجام نشده و زحمات بیست و چندساله تو بی‌ثمر خواهد ماند.

امام‌جمعه قزوین عنوان کرد: خداوند به پیامبر (ص) در خصوص روز مراسم تودیع خود گفت تو امیرالمؤمنین (ع) را به‌عنوان جانشین خود معرفی کن خداوند تو را در مقابل حیله‌گران حفظ می‌کند.

وی در ادامه بیان کرد: در غدیر خم که همه جمع شده بودند، سخنرانی مهمی انجام شد و پیامبر (ص) از مردم پرسیدند که آیا همگی متوجه پیام شدند و پس از آنکه پیام بین همه حضار دریافت شد، پیامبر (ص) از مردم خواستند تا حاضرین در مراسم به غایبین نیز این مسئله را اطلاع دهند.

عابدینی یادآور شد: اینکه امروز پدران و مادران ما نعمت بزرگ ولایت و عید غدیر را به ما منتقل کردند نیز از جمله پیامبر گرفته شده و نسل به نسل به ما رسیده و از ما نیز باید به آیندگان منتقل شود.

وی ادامه داد: اینکه امام موفق شد پرچم اسلام را در دنیای کفر بلند کند مأموریتی بود که خداوند به پیامبر (ص) داده بود و از ایشان نیز به امامان و کسانی که می‌خواستند امامان را یاری کنند منتقل شده است. الان چه رهبر انقلاب، چه سید حسن نصرالله، شهید سلیمانی و شهید رئیسی نیز ادامه دهندگان همان مسیر بودند و در مسیر غدیر حرکت کردند تا امام را یاری کنند.

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: لیله‌المبیت نیز غدیر خم بود، خداوند در آن شب حضرت امیر را حفظ کرد. اینکه حضرت علی (ع) در بین رکوع انگشتر خویش را به مستضعف اهدا کرد نیز غدیر خم بود و این خواست خدا بود و در قالب آیه قرآن نیز مطرح شد اما این آیه تنها مختص به امیرالمؤمنین (ع) بود و پس از آن کسانی تلاش کردند تا این شرایط را برای خود ایجاد کنند و در بین نماز انگشتر خویش را به مستضعف ببخشند که هیچ‌گاه این اتفاق تکرار نشد البته در این آیه کلمه جمع به کار گرفته شده که اشاره به حضرت علی (ع) خاندان پاک و مطهر او دارد.

امام‌جمعه قزوین ابراز کرد: رأی اولی‌ها در شرایط کنونی که حق انتخاب دارند تنها نیستند آن‌ها شبکه بزرگی از دوستان، خانواده و جوامعی که با آن در ارتباط هستند را نیز تحت تأثیر خود می‌تواند قرار بدهند، هر رأی تیری به چشم صهیونیست و یک خمپاره زیر پای آمریکا است که این عمل به معنای واقعی کلمه دشمن را خوار می‌کند.

وی ادامه داد: ما باید عهد و پیمان ببندیم که تا ابد پای کار باشیم و با انتخاب اصلح خود بگذاریم فردی سرکار بیاید که خدا و رسول خدا را بشناسد.

دستان شهید رئیسی سیلی محکمی به دشمن زد

وی گفت: در گذشته عده‌ای انتخاب شده بودند که در توافقات بین‌المللی ادعا داشتند، اما دیدیم که حقیر شدند یا کسانی که برای جلب رضایت آمریکا در تأسیسات هسته‌ای اراک سیمان ریختند اما در واقع این دستان توانمند شهید رئیسی بود که سیلی محکمی به‌صورت دشمن زد و زمانی ما می‌توانیم دشمن را به خاک بنشانیم که خودمان ایستادگی داشته باشیم.

عابدینی با تأکید براینکه ما نباید رأی خود را حرام کنیم مطرح کرد: باید کسی که اهل دین، قرآن، عاشورا، غدیر، فاطمه زهرا، نبوت و ولایت است را انتخاب کنیم و البته باید کسی را انتخاب کنیم که به لحاظ خلقیات به شهید رئیسی نزدیک باشد و از خدا بخواهیم در مسیر انتخاب درست ما را یاری کند و به ما بصیرت در انتخاب دهد.

کد خبر 6146779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha