تداوم تبادل آتش میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان

تداوم تبادل آتش میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان

درگیری‌ها میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور ادامه دارد و ۲ طرف مواضع یکدیگر را مورد حمله قرار می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، درگیری‌ها میان ارتش سودان به فرماندهی ژنرال «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور به فرماندهی ژنرال «حمیدتی» همچنان ادامه دارد.

بنا بر گزارش‌ها واصله درگیری‌های شدیدی در خارطوم، پایتخت سودان، شهر «الفاشر» مرکز استان دارفور شمالی و شهر «الفوله» مرکز استان کردفان غربی در جریان است که به کشته و زخمی‌شدن شماری از سودانی‌ها انجامیده است.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که جنگنده‌های ارتش سودان حملات پرشمار و پیاپی‌ای را علیه برخی مواضع نیروهای پشتیبانی سریع در شرق و شمال شهر «الفاشر» به انجام رسانده‌اند.

بر اساس گزارش الجزیره، ستونی از دود از مواضع هدف قرارگفته به هوا خاسته و صدای انفجارهای شدیدی نیز از اطراف الفاشر به گوش رسیده است.

علاوه بر این رسانه‌های خبری اعلام کردند که نیروهای پشتیبانی سریع شامگاه دیروز شهر الفاشر را هدف قرار داده‌اند. این رسانه‌ها حملات شامگاه روز گذشته نیروهای پشتیبانی سریع به الفاشر را شدیدترین حملات از آغاز درگیری‌ها عنوان کرده‌اند.

همچنین ارتش سودان مواضع نیروهای پشتیبانی سریع را در مرکز شهر «خارطوم» و منطقه «خارطوم بحری» هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای قرار دادند.

گفتنی است سودان از پانزدهم آوریل سال گذشته میلادی شاهد درگیری میان نیروهای ارتش این کشور به فرماندهی ژنرال «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع سودان به فرماندهی ژنرال «محمد حمدان دقلو» (حمیدتی) بوده است.

شمار جان‌باختگان درگیری میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان دقیقاً مشخص نیست، اما برخی برآوردها از جان‌باختن ۱۵۰ هزار نفر در این درگیری‌ها حکایت دارد.

همچنین بر اساس آمار اعلامی از سوی سازمان ملل متحد از آغاز این درگیری‌ها تاکنون نزدیک به ۱۰ میلیون نفر از ساکنان سودان آواره شده‌اند و زیرساخت‌های این کشور که با خطر قحطی دست‌وپنجه نرم می‌کند نیز تا حد زیادی ویران شده است.

کد خبر 6146865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha