۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۹:۰۸

در اجتماع مردم تهران؛

جلیلی: با ضعف نمی‌توان ضعف را برطرف کرد

جلیلی: با ضعف نمی‌توان ضعف را برطرف کرد

سعید جلیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در اجتماع مردم تهران در میدان امام حسین (ع) گفت: با ضعف نمی‌توان ضعف را برطرف کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری با جمعی از مردم تهران، در میدان امام حسین دیدار کرد.

جلیلی گفت: غدیر یعنی انتخاب بر اساس معیار. یعنی قدرت منهای معیار شتاب را از شما می‌گیرد. هر کس بخواهد نگاه حداقلی داشته باشد و آن را حاکم کند نباید نگاه حداقلی داشته باشد و باید به افق‌های بلند نگاه کند. صاحبان همت کوتاه از غدیر فاصله دارند. امروز در آستانه انتخابی دیگر در راستای انتخاب بزرگ انقلاب اسلامی قرار دارد.

همه به جمهوریت نظام، معترف‌اند

وی‌افزود: اگر می‌خواهید به قله‌ها برسید باید مردم به میدان بیایند و قیام کنند و نشان دهند راه علی (ع) یاوران جدی دارد. امام تعارف نمی‌کرد و در وصیت خود شهادت داد که ملت ما از ملت زمان امام علی و پیامبر در جهت اقامه حق استوارتر است‌. ملتی که مؤمنین بیان می‌کردند رأی من همان رأی شماست و یاری من برای شما آماده است. عظمت ملت ما بود با انتخابی که انجام داد و روح امام بزرگوار ما شاد که جمهوری اسلامی را انتخاب کرد و امروز کسی نمی‌تواند نسبت به جمهوریت و اسلامیت آن شبهه ایجاد کند و همه معترف‌اند به جمهوریت نظام.

وی افزود: روز جمعه انتخابات است و همه دنیا اعتراف دارند که نتیجه چیزی است که مردم انتخاب کنند. همه قبول دارند که این جمهوریت نظام است که خودش را به رخ تمدن غرب می‌کشد. این اعتراف غربی‌هاست.

وی‌گفت: در انقلاب همه دشمنان تمام توانشان را به کار گرفتند اما نتیجه نگرفتند. می‌خواستند ملت را از انتخاب بزرگشان منحرف کنند یا تردید ایجاد کنند. امروز نگران این هستند که این ملت با همان نگاه آمده است پای کار تا به حداقل‌ها نگاه نکند و جهش کند.

ملت ایران باید هوشیار باشد و راهی که غلط بودن خود را نشان داده تکرار نکند

این کاندیدای ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ملت ما امروز توانایی‌هایش را شناخته و می‌داند که یک جهان فرصت دارد و نتیجه آن باید یک ایران جهش باشد. این چگونه ممکن است؟ این‌که ملت را باور داشته باشیم و بدانیم این جهش بدون حضور مردم ممکن نیست. مردم قدرت حضور خودشان را در دفاع مقدس نشان دادند. امام علی فرمودند توده‌های مردم ستون دین هستند. همین مردمی که حادثه را حماسه می‌کنند. مردم ما حادثه تلخ شهادت رئیس جمهورشان را حماسه کردند. باید نگاه دولت به مردم این باشد نه اینکه در فلان کشور چه کسی انتخاب می‌شود. آن‌ها نگاهی به قله‌ها ندارند و دچار ناامیدی هستند و می‌گویند فلان کشور از ما راضی نیست و به ما اخم خواهد کرد. مگر ملت ما شما را ندید و ۸ سال شما را تجربه نکرد؟ ۱۱ سال پیش می‌گفتند می‌رویم گفتگو می‌کنیم توافق می‌کنیم و کلید هم نشان دادند. نتیجه حرکت آنها چه شد؟ اینکه خودشان در پایان هشت سال گفتند نه تنها چرخ اقتصاد نچرخید بلکه رشد اقتصادی هم منفی شد. ملت ایران باید هوشیار باشد و راهی که غلط بودن خودش را نشان داد و تلخی‌های آن را مردم ما درک کردند را تکرار نکند. با ۸۰۰ تحریم آمدند و ۱۵۰۰ تحریم رفتند. دلار سه تومنی را سی تومان کردند. الان هم منتظرند که فلان قدرت چه می‌گوید و چه کاری انجام می‌دهد. با این ادعاها نه تنها به قله‌ها نمی‌رسیم بلکه به حداقل‌ها هم نمی‌رسیم. امروز آن نگاه می‌گوید من مسیر درست را می‌روم. همین‌ها بیان می‌کردند که چون فلان قدرت ادعا کرده ما نمی‌توانیم نفت بفروشیم و نمی‌فروختند. اما شهید رئیسی کاری کرد که خود آمریکایی‌ها میگویند ایران چند میلیون بشکه نفت می‌فروشد.

جلیلی گفت: مردم هستند که می‌توانند پیروزی‌های بزرگ رقم بزنند. همان‌هایی که می‌گفتند توافق می‌کنیم، نتیجه توافقشان این شد که طرف مقابل نه تنها به تعهداتش عمل نکرد بلکه کلاً تعهد را ترک کرد. اما جالب است که آنها امروز می‌گویند خود بایدن نخواسته که شما موفق شده‌اید! در حالی‌که خود غربی‌ها میگویند راهبرد فشار حداکثری در ایران شکست خورده است. این نشان می‌دهد که تنها دچار خودتحقیری هستند.

ضعف را با ضعف نمی‌توان برطرف کرد

وی افزود: اینکه می‌گوئیم یک جهان فرصت به معنی این نیست که ضعف‌ها را نمی‌بینیم. ضعف را با ضعف نمی‌توان برطرف کرد. با قوت و شجاعت می‌توان برطرف کرد. نه اینکه از الان هنوز به قدرت نرسیده، از وجود فلان قدرت می‌ترسند. جواب اینها را شهید سلیمانی داده است که گفت: آقای ترامپ قمارباز حریف تو ماییم.

وی گفت: ما امروز باید با قدرت و توانمندی‌های شما ملت، هم باید ضعف‌ها را برطرف کنیم هم باید از یک جهان فرصت استفاده کنیم.

جهش ایران میسر نمی‌شود مگر با ایفای نقش پرشکوه شما مردم. این همان نگاهی است که متفاوت بود و شما مردم می‌دیدید که در نتیجه اینکه نگاه، شهید رئیسی با عبای گلی بین مردم می‌آمد و اهداف بلند داشت و جان خود را در راه آن داد. یک نگاه هم این است که هنوز نیامده می‌ترسد.

این جایگاه یک طعمه نیست. امام علی فرمودند مسئولیت طعمه نیست. یک راه جدی است که با انتخاب خودمان ادامه خواهیم داد و خواهیم ایستاد.

بیان خواهم کرد که ملت ما راه خودش را شناخته و با قدرت ادامه خواهد داد.

این فرمایش امام هادی است که اگر کسی محبت و رأی خودش را برائت جمع کرد پس تو اطاعت خود را برای او جمع کن.

اگر مردم به کسی محبت می‌کنند باید آن فرد تمام خدمت گزاری خود را برای مردم به کار گیرد. همان طور که شهید رئیسی تمام توان خود را برای مردم به‌کار برد.

کد خبر 6146884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha