هکر ۸میلیون دلار باج خواست؛

مرکز ملی داده اندونزی هدف باج افزار قرار گرفت

مرکز ملی داده اندونزی هدف باج افزار قرار گرفت

هکری با انجام یک حمله سایبری به مرکز ملی داده اندونزی نفوذ و کنترل مهاجران در فرودگاه ها را مختل کرد. هکر مذکور خواستار ۸ میلیون دلار باج شده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این حمله چند سرویس دولتی از جمله خدمات در فرودگاه ها را هفته گذشته مختل کرد، به طوریکه صف های طولانی در باجه های مهاجرت طولانی شد. البته به گفته وزارت ارتباطات اندونزی ماشین های اتوماتیک کنترل پاسپورت اکنون فعال هستند.

بودی آری ستیادی وزیر ارتباطات اندونزی اعلام کرد هکر از یک نسخه از بدافزاری به نام Lockbit۳.۰ استفاده کرده و جزییات بیشتری در این باره اعلام نکرد.

او در ادامه افزود: ما اکنون روی احیای مراکز ملی داده تحت تاثیر حمله سایبری مانند مرکز مهاجرت تمرکز کرده ایم. البته او نگفت باج مذکور پرداخت شده است یا خیر.

باج افزارها با رمزگذاری داده های قربانیان،آنها را از دسترس خارج می کنند. هکرها در ازای دریافت پول به شکل رمزارز کلید داده های رمزگذاری شده را اعلام می کنند.

اگر قربانیان در مقابل پرداخت باج مقاومت کنند، هکرها با نشت اطلاعات محرمانه یا حذف کردن آنها، افراد یا سازمان ها را تهدید می کنند.

حمله سایبری مذکور جدیدترین رویداد در زنجیره ای از حملات سایبری به شرکت ها و آژانس های دولتی اندونزی در سال های اخیر به حساب می آید. سال گذشته رسانه ها فاش کردند جزییات حساب کاربری ۱۵ میلیون مشتری بزرگترین بانک اسلامی این کشور به طور آنلاین منتشر شده است. بانک مذکور نشتی این اطلاعات را تایید نکرد.

در سال ۲۰۲۲ میلادی نیز بانک مرکز اندونزی هدف حمله باج افزاری قرار گرفت.

کد خبر 6147047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha